کد خبر: 680237
تاریخ انتشار :

سفر مهم السودانی به مصر/ افشاگری عبدالمهدی درباره توطئه‌های آمریکا علیه ایران و عراق

تحرکات مشکوک نظامی در سفارت آمریکا در بغداد، افشاگری عادل عبدالمهدی درباره طرح‌های خطرناک آمریکا علیه عراق و ایران و سفر مهم محمد شیاع السودانی به مصر از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

سفر مهم السودانی به مصر/ افشاگری عبدالمهدی درباره توطئه‌های آمریکا علیه ایران و عراق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  عادل عبدالمهدی نخست وزیر اسبق عراق در گفتگو با مجله The Cradle تصریح کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در تلاش بود تا با تبدیل عراق به پایگاهی علیه ایران و فشارها بر بغداد، واقعیت جدیدی در عراق ایجاد  و آن را بی‌ثبات کند.

بیشتر بخوانید

یادداشت؛ اهمیت برقراری روابط ایران و عربستان و استقبال مصر و امارات

عربستان میزبان نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس با مصر

گفتگو|تحلیلگر مسائل غرب آسیا: امنیت تنگه هرمز تا کانال سوئز در گروی تعامل ایران و مصر است

وی همچنین به تحرکات آمریکا برای بی ثبات کردن عراق اشاره کرد و گفت  یقینا آمریکا در نبردهای فرقه ای در عراق نقش دارد، زیرا ترجیح می دهد همه را تضعیف کند تا کشور را تحت سیطره خود درآورد.

نخست وزیر پیشین عراق در ادامه تصریح کرد امنیت امروز عراق توسط الحشد الشعبی و نیروهایی که هیچ علاقه ای به هماهنگی با تروریسم ندارند حفظ می شود. و ایده الحشد امروز در تمام نقاط عراق وجود دارد.

وی با تقدیر از مجاهدتها و جانفشانی های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت  سردار سرلشکر شهید قاسم سلیمانی نقش بسیار مهمی در پیروزی بر تروریسم در عراق داشت که دارای ویژگی های متعددی بود. او یک استراتژیست درجه یک بود و بلافاصله توانست تصویری جامع از صحنه عملیات بسازد.

خنثی شدن حمله تروریست‌های داعشی به یک ایست امنیتی در کرکوک عراق

المیادین از خنثی شدن حمله تروریست‌های تکفیری داعشی به یک ایست امنیتی در شهرستان  الدبس واقع در کرکوک خبر دادند. چند سرباز عراق در این حمله جان خود را از دست داده یا زخمی شدند.

مجلس اعلا: از ایران ممنونیم که با وجود انباشت بدهی‌های عراق همچنان به تامین گاز ما ادامه می‌دهد

«علی الدفاعی» سخنگوی رسمی مجلس اعلای اسلامی عراق از ایران به خاطر تامین گاز مورد نیاز مردم این کشور با وجود انباشت بدهی‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران برای جلوگیری از پرداخت این بدهی‌ها تشکر کرد .

الدفاعی در این زمینه خاطر نشان کرد: عراق برای راه اندازی نیروگاه‌های برق به گاز طبیعی نیاز دارد و با وجود عدم پرداخت هزینه‌های خرید این گاز از ایران به دلیل تحریم‌های ناعادلانه آمریکا و انباشت بدهی‌های بیش از 11 میلیارد دلار، جمهوری اسلامی ایران همچنان به تامین گاز ما ادامه می‌دهد.

سفر مهم السودانی به مصر

سخنگوی دولت عراق گفت: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق فردا دوشنبه سفر مهمی به مصر خواهد داشت. یک رسانه عربی مدعی شده که میانجیگری میان ایران و عراق از جمله محورهای این سفر خواهد بود.

تحرکات مشکوک نظامی در سفارت آمریکا در بغداد

آمریکا که به گفته منابع عراقی، سفارتش در بغداد را به یک پادگان بزرگ نظامی تبدیل کرده همچنان به تحرکات مشکوک خود ادامه می‌دهد. فیلمی منتشر شده که پرواز و فرود یک بالگرد ارتش اشغالگر آمریکا در محوطه سفارت این کشور در منطقه سبز بغداد را نشان می دهد.

سفر هیئت عراقی به تهران

 احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق گفته است که هیئتی از سوی دولت عراق هفته آینده به تهران سفر می‌کند تا درباره موضوع گاز و واردات آن از نظر مالی و فنی گفتگو کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها