کد خبر: 680300
تاریخ انتشار :

هزاران پناهجوی افغان در انگلیس بی‌خانمان می‌شوند

هزاران پناهجوی افغان که در انگلیس به سر می‌برند در تابستان سال جاری از محل اسکان خود تخلیه می‌شوند و جایی برای اقامت ندارند.

هزاران پناهجوی افغان در انگلیس بی‌خانمان می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هزاران پناهجوی افغانستانی که با برنامه «عملیات استقبال گرم» در انگلیس به‌سر می‌برند، تابستان سال جاری جایی برای اقامت ندارند.

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که مقامات شوراهای پناهند‌گی انگلیس به تاز‌گی در جلسه بحران به دفتر نخست وزیری این کشور هشدارداده‌اند حدود هشت هزار پناهجوی افغان که در سال 2021 تحت شعار عملیات استقبال گرم وارد این کشور شدند، سال جاری جایی برای اقامت ندارند.

گزارش افزود تا اوایل ماه آگوست سال جاری میلادی به‌دلیل پایان ضرب‌الاجل دولت انگلیس از هتل‌های محل اقامت خود تخلیه خواهند شد و جایی برای اقامت نخواهند داشت.

به نوشته این روزنامه، پیش‌بینی می‌شود که «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس همزمان با طرح کمیته پارلمانی با مشکل‌های بیشتری مواجه شود زیرا این کمیته عنوان می‌کند که طرح مهاجرت غیرقانونی وی تعدادی از تعهدات بین‌المللی حقوق بشر را نقض می‌کند و به این معنا است که انگلیس به اکثریت قریب به اتفاق پناهند‌گان پشت می‌کند.

بیشتر بخوانید

خیابان‌خوابی پناهجویان افغان در انگلیس

پناهجویان افغان در انگلیس اخطار اخراج دریافت کردند

پناهجویان افغان در انگلیس: با ما مثل زندانی رفتار می‌شود

از سوی دیگر، کمیته مشترک حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی انتقادی از انگلیس خواسته است تا نقش خود را در نظام جهانی حمایت از پناهند‌گان ایفا کند و به تعهدات قانونی خود در قبال پناهند‌گان، کودکان و قربانیان برده‌داری مدرن پایبند باشد.

سوناک پیش از این گفته بود دولتش برای کاهش تعداد پناهجویانی که در هتل‌ها زند‌گی می‌کنند و گفته می‌شود روزانه شش میلیون پوند هزینه دارد، دو کشتی بزرگ دیگر را برای اسکان تقریبا یکهزار پناهجو خریداری کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها