کد خبر: 680331
تاریخ انتشار :

مسکو: ۲۵۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به دفع ۳ حمله نظامیان اوکراینی در جنوب دونتسک، گفت که ارتش این کشور با سلاح‌های دوربرد به محل استقرار نیروهای ذخیره کی‌یف حمله کردند.

مسکو: ۲۵۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، با گذشت ۴۷۴ روز از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، وزارت دفاع این کشور آمار جدیدی از تلفات و خسارات نیروهای اوکراینی طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «نیروهای ما ۳ حمله ارتش اوکراین در جنوب دونتسک را دفع کردند که در آن ۱۲۰ سرباز اوکراینی کشته شدند».

دولت روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بعد از اعلام به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس با هدف حفاظت از مردم این منطقه و همچنین پاکسازی دولت نئونازی کی‌یف را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در این بیانیه توضیح داد: «نیروهای اوکراینی طی بیست‌وچهار ساعت گذشته نیز به تلاش برای آغاز عملیات تهاجمی در جنوب محور دونتسک ادامه دادند».

این وزارتخانه با بیان اینکه نیروهای مسلح روسیه با سلاح‌های دوربرد به محل استقرار نیروهای ذخیره ارتش اوکراین حمله کردند، افزود: «حدود ۲۵۰ سرباز اوکراینی طی روز گذشته در محورهای زاپروژیا و جنوب دونتسک کشته و ۵ تانک ارتش این کشور منهدم شدند».

روز پنجشنبه نیز «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ضمن اشاره به شکست خوردن جدیدترین ضدحمله کی‌یف علیه نیروهای این کشور، گفت که اوکراینی‌ها در این عملیات با تلفات سنگین هزار نفری مواجه شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین امروز فیلم زیر را از انهدام خودروهای زرهی نیروهای اوکراینی در محور زاپروژیا با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین را منتشر کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها