کد خبر: 682388
تاریخ انتشار :

چین سفر بو رل به این کشور را لغو کرد

چین سفر جو زپ بو رل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این کشور را چند روز پس از برنامه ریزی این سفر برای هفته آینده، لغو کرده است.

چین سفر بو رل به این کشور را لغو کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خورخه تولدو سفیر اتحادیه اروپا در پکن روز یکشنبه گفته بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قرار بود روز 10 ژوئیه برای یک گفتگوی راهبردی سطح بالا به چین سفر کند.

اکنون سخنگوی اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه اعلام کرده که متاسفانه همتایان چینی به ما اطلاع دادند که تاریخ‌های تعیین شده برای هفته آینده دیگر امکان پذیر نیست و باید اکنون به دنبال جایگزین‌هایی باشیم.

وزارت بازرگانی چین امروز اعلام کرد پکن به منظور رقابت با واشنگتن در صنعت محصولات نیمه رسانا، صادرات برخی فلزات مورد استفاده در تولید این محصولات را از اول ماه اوت محدود می کند.

بیشتر بخوانید

نگرانی اتحادیه اروپا از محدویت‌های جدید چین در صادرات فلزات ساخت ریز تراشه

بر این اساس، هدف از اعمال این محدودیت، حمایت از منافع و امنیت ملی کشور است و صادرکنندگان باید برای صادرات برخی محصولات مربوط به گالیوم و جرمانیوم مجوز بگیرند.

وزارت بازرگانی تاکید کرد لازم است صادرکنندگان مجوزهای صادرتی مخصوص را بگیرند. هر فرد و نهادی که این محصولات را بدون مجوز صادر کرده و آنهایی که بیش از مقدار اجازه داده شده، اقدام به صادرات کنند، جریمه خواهند شد.

کمیسیون اروپا نگرانی خود را از محدودیت جدید چین در صادرات فلزات ساخت ریز تراشه ابراز و اعلام کرد که در مورد امنیتی بودن این موضوع تردید دارد.

سخنگوی این کمیسیون اظهار کرد این کمیسیون نگران است که این محدودیت های جدید هیچ ارتباطی با نیاز به حمایت از صلح و ثبات جهانی و اجرای تعهدات مربوط به عدم اشاعه در معاهدات بین المللی ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها