کد خبر: 683275
تاریخ انتشار :

افزایش چشمگیر قربانیان خردسال پناهجو در دریای مدیترانه

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از دو برابر شدن تعداد قربانیان پناهجوی خردسال در مسیر دریای مدیترانه به سمت اروپا در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

افزایش چشمگیر قربانیان خردسال پناهجو در دریای مدیترانه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، بر اساس گزارش جدید سازمان ملل، در نیمه اول سال جاری میلادی حدود 289 نوجوان در مسیرهای پناهجویان در سراسر دریای مدیترانه جان خود را از دست دادند. صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف گفت که این تعداد تقریبا دو برابر بیشتر از مدت مشابه سال 2022 است. بر این اساس از ژانویه تا پایان ژوئن 2022، حداقل 150 پناهجوی خردسال در این مسیرهای فرار جان خود را از دست دادند.

"ورنا کناوس"، افسر مهاجرت و جابجایی یونیسف در این باره گفت: متعاقب درگیری ها و تغییرات آب و هوایی، تعداد بیشتری از کودکان با طی کردن مسیر خطرناک دریای مدیترانه به اروپا، زندگی خود را به خطر می اندازند. این سازمان معتقد است که اعداد واقعی بیشتر از آمار اعلام شده است. بر این اساس بسیاری از قایق ها بدون هیچ عملیات نجاتی غرق می شوند و بنابراین مرگ سرنشینان آن هرگز ثبت نمی شود.

یونیسف این گونه ارزیابی می کند که حدود 11600 کودک زیر سن قانونی در 6 ماه اول سال جاری از مسیرهای مدیترانه گریخته اند که این تعداد نیز تقریباً دو برابر سال گذشته است. بسیاری از آنها بدون پدر و مادر سفر می کنند.

بر اساس گزارش یونیسف، علاوه بر این، حدود 3300 کودک پناهنده که در سه ماه اول سال جاری در سراسر مدیترانه مرکزی سفر کرده اند، به عنوان بدون همراه یا جدا از همراهان خود ثبت شده اند. این رقم سه برابر مدت مشابه سال گذشته است.

کناوس این انتقاد را وارد کرد که برای نجات مهاجران کم کاری انجام شده است. وی در این باره گفت: صدها دختر و پسر در جریان این انفعال می میرند. بنابراین یونیسف خواستار گسترش راه‌های امن، قانونی و قابل دسترس برای کودکانی است که در اروپا به دنبال حمایت هستند.

دریای مدیترانه یکی از خطرناک ترین راه های فرار برای پناهندگان در جهان محسوب می شود. هیچ امداد دریایی سازماندهی شده ای توسط دولت ها در این مسیر وجود ندارد، فقط ابتکارات خصوصی مراقبت از پناندگان وجود دارد. بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، در سال جاری تاکنون حداقل 1895 نفر در این گذرگاه جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها