کد خبر: 683511
تاریخ انتشار :

تجمع مردمی در آنتالیای ترکیه در اعتراض به افزایش بی رویه اجاره خانه

مردم آنتالیای ترکیه در اعتراض به افزایش بی رویه اجاره بهای خانه دست به تجمع زدند.

تجمع مردمی در آنتالیای ترکیه در اعتراض به افزایش بی رویه اجاره خانه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اعضای جامعه مستاجران در آنتالیای ترکیه امروز تجمعی اعتراض آمیز نسبت به افزایش بی رویه اجاره خانه برگزار کردند.

آنها خواستار جلوگیری از افزایش سرسام آور اجاره خانه ها شدند. این افزایش به دلیل زلزله مهیب استانهای جنوبی ترکیه و نیز جنگ اوکراین و در نتیجه سرازیر شدن آوارگان، ایجاد شده است.

نرخ اجاره بها در برخی مناطق آنتالیا به 50 هزار لیره رسیده که برای مردم این منطقه غیرقابل پرداخت است.

معترضان خواستار عمل دولت به ماده 35 قانون اساسی شده اند که به واسطه آن، داشتن سرپناه حق همه شهروندان است و دولت باید در این زمینه اقدام کند.

آنها همچنین خواستار ایجاد محدودیت در فروش خانه به خارجی ها شدند که یکی از عوامل افزایش قیمت خانه و اجاره خانه در ترکیه است.

دولت ترکیه طی سالهای گذشته با وعده اقامت در این کشور برای اتباع خارجی به شرط خرید خانه یا سرمایه گذاری به ارزش 250 هزار دلار و بعدها 400 هزار دلار اقدام به جذب سرمایه اتباع خارجی کرد. این موضوع باعث خرید سالانه چندین هزار خانه از سوی اتباع کشورهای روسیه، ایران، عراق و دیگر کشورها در ازای دریافت اقامت شد که افزایش وحشتناک قیمت خانه و اجاره خانه را برای شهروندان ترکیه به همراه داشت.

زلزله 7.5 ریشتری در 10 استان جنوبی ترکیه و آوارگی بیش از 14 میلیون نفر که منجر به مهاجرت بخش زیادی از آنها به شهرهای اطراف شد نیز در افزایش قیمت خانه تاثیر گذار بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها