کد خبر: 683526
تاریخ انتشار :

رژیم صهیونیستی سهم آب دو استان فلسطین را به شهرک‌نشینان داد

نخست وزیر فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی اقدام به کاهش محسوس سهم آب دو استان «الخلیل» و «بیت لحم» کرده است.

رژیم صهیونیستی سهم آب دو استان فلسطین را به شهرک‌نشینان داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) در نشست کابینه گفت که شرکت آب «مکوروت» اقدام به کاهش شدید سهم آب استان‌های الخلیل و بیت لحم کرده است. «مکوروت» یک شرکت دولتی صهیونیستی است.

به نوشته وبگاه خبری دنیا الوطن، محمد اشتیه گفت که این شرکت اسرائیلی آب استان‌های الخلیل و بیت لحم را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین داده است. او این اقدام را «نژادپرستی و تبعیض آمیز» توصیف کرد و گفت: «هر فلسطینی روزانه بیش از ۷۲ لیتر آب مصرف نمی‌کند، در حالی که میانگین مصرف هر اسرائیلی ۳۲۰ لیتر در روز است».

سیاست‌های آبی رژیم صهیونیستی یکی از ارکان اصلی اشغالگری و نژادپرستی این رژیم را نشان می‌دهد، به طوریکه صهیونیست‌ها از ابتدای اشغالگری تمامی منابع آبی فلسطین را در اختیار خود گرفتند که رود اردن و دریاچه طبریه در جولان اشغالی مصادیق بارز این سیاست به شمار می‌رود.

سهم آب در رود اردن (Mm/yr)

رژیم صهیونیستی ۷۰۰

فلسطین ۰
اردن، سوریه، لبنان ۴۱۰
کل ۱۱۱۰
خشکاندن و مصادره چاههای کشاورزی، خشکاندن باغات زیتون، مصادره زمین‌های کشاورزی و ممانعت از ایجاد حوضچه‌های پرورش آبزیان از جمله مواردی است که صهیونیست‌ها در تمامی دهها سال اشغالگری انجام داده‌ و می‌دهند.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در این خصوص به یک نمونه اشاره کرد و گفت که رژیم اشغالگر تلاش دارد منطقه «عین الحویه» که مملوء از چشمه‌های آب است را در اختیار خود بگیرد و به دنبال آن است تا این منطقه را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

محمد اشتیه، در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع دیگری پرداخت و از سازمان یونسکو خواست تا به مسئولیت بین‌المللی خود در قبال مراکز باستانی و تاریخی فلسطین در برابر اشغالگری و یهودی‌سازی و اسرائیلی‌سازی انجام دهد.

او گفت: «تجاوزات اسرائیل و تروریسم شهرک نشینان علیه اماکن باستانی فلسطین به ویژه در شهرک سبسطیة به عنوان بخشی از تلاش‌های مستمر برای کنترل و یهودی‌سازی محوطه باستانی این شهر و همچنین منطقه باستان شناسی در حال تشدید است».

اشتیه همچنین گفت که کار بازسازی اردوگاه آوارگان «جنین» در شمال کرانه باختری در حال انجام است. او گفت که بسیاری از زیرساخت‌های این شهرک در پی هجوم تمام عیار ارتش رژیم صهیونیستی از جمله شبکه آب و فاضلاب و شبکه برق‌رسانی تا حدود زیادی از بین رفته است.

تجاوز گسترده و همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به شهر جنین از بامداد سوم جولای آغاز شد و ۴۸ ساعت ادامه یافت. تجاوزی که علاوه بر ویرانگری بی‌سابقه در جنین و اسارت ۱۲۰ فلسطینی، که به شهادت ۱۲ نفر و جراحت بیش از ۱۴۰ تن دیگر منجر شد. پس از آن محمد جرار، معاون شهردار جنین این رادوگاه را منطقه «فاجعه‌زده» عنوان کرد و گفت که در مرحله اول نیاز به ۱۰ میلیون دلار برای ارائه خدمات اولیه به ساکنان نیاز است.

استانداری جنین نیز گفته بود: «عمده این خسارات مربوط به زیر ساخت‌هاست، افزون بر اینکه به خانه‌ها نیز خسارت سنگینی وارد آمده و حدود ۳۰۰ خانه اصلا قابل سکونت نیست؛ زیرا اسرائیل در حمله به اردوگاه جنین خانه به خانه را هدف گرفته بود و از آنجایی که خانه‌ها به هم پیوسته بودند، حجم خسارات بیشتر شده است».

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها