کد خبر: 685349
تاریخ انتشار :

السودانی: عراق به نیروهای نظامی خارجی نیازی ندارد

نخست وزیر عراق در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد که عراق به حضور نیروهای نظامی خارجی نیازی ندارد.

السودانی: عراق به نیروهای نظامی خارجی نیازی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «محمد شیاع السودنی» نخست وزیر این کشور امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح عراق که در عملیات آزادسازی نینوا و پیروزی بر گروه تروریستی داعش مشارکت داشتند، یاد شهدای عراق که در جنگ با داعش جان خود را فدا کردند، گرامی داشت و از عملکرد نیروهای مسلح عراق ستایش کرد.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح عراق به مسیر ماموریت خود که در راه قانون اساسی و قانونی خود است و در راستای روند توسعه، تحکیم امنیت و آرامش شهروندان و حفاظت از زندگی آبرومندانه مردم عراق در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

فرمانده کل قوای مسلح عراق، آزادسازی موصل را یکی از نبردهای مهم در جنگ با داعش دانست و افزود: آزادسازی موصل در شرایطی حاصل شد که همه انتظار داشتند این موضوع به نفع دولت خرافه تروریست‌ها و پایان عمر دولت عراق نهایی شود.

وی تاکید کرد که تمام دنیا مدیون فداکاری‌های عراقی‌ها در آن نبرد هستند، زیرا گروه تروریستی داعش نه تنها عراق را هدف قرار داد بلکه توطئه بزرگتری برای هدف قرار دادن کشورهای منطقه بود.

السودانی با بیان اینکه «اندیشه انحرافی داعش که در محافلی در پشت درهای بسته، برنامه ریزی شده بود برای حاکمیت در منطقه بود»، گفت: موضع بی‌نظیر مرجعیت دینی حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی دام ظله و فداکاری عراقی‌ها موجب شد تا توطئه داعش خنثی شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و فرماندهان پیروزی (سرداران شهید قاسم سلمانی و ابو مهدی المهندس) ادامه داد: ما به فداکاری همه عراقی‌ها که توطئه داعش را خنثی کردند، افتخار کنیم.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به سخن حضرت علی (ع) که «حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی» گفت: نبرد ما با گروه تروریستی داعش نبرد حق و باطل بود و دنیا فهمید که عراقی‌ها حق هستند، زیرا داعش باطل مطلق است.

نخست وزیر عراق با تاکید براینکه این کشور امروز نیازی به نیروهای رزمی خارجی ندارد و ما در حال انجام گفت و گوهای پیشرفته برای تعیین شکل روابط و همکاری‌های آینده با ائتلاف بین المللی هستیم، افزود: عراقی‌ها پس از آزادسازی کشور خود از دست تروریست‌ها و با از بین بردن درگیری‌های طائفه‌ای و تفرقه، متحدتر از همیشه هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه «همه مردم عراق از هر قوم، مذهب، دین و طیف‌های مختلف در یک سنگر جنگیدند»، اظهار داشت: باید همه برنامه‌ها و تدارکات را بازنگری کنیم و در سطح آمادگی مطلوب برای مقابله با هر حرکتی که به گروه‌های تروریستی وابسته باشد و بخواهد گروه‌های تروریستی را زنده کند، باقی بمانیم.

السودانی با اعتقاد به اینکه عراق، امروز با نبرد ثبات، توسعه و پیشرفت روبروست، گفت: این ماموریت، کار آسانی نیست.

وی همچنین کارگزاران عراقی را به توجه به خانواده شهدای عراقی (در مبارزه با داعش) و تلاش برای پیگیری امور آن‌ها که امری قانونی و اخلاقی است توصیه کرد.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (۱۰ ژوئن) سال ۱۳۹۳ به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در ۴۰۰ کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در عراق، از ۲۶ مهر ۱۳۹۵ و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای حشد الشعبی و پیشمرگه کُرد آغاز شد و نیروهای عراقی بعد از حدود ۱۰۰ روز موصل را به‌طور کامل آزاد کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها