کد خبر: 685429
تاریخ انتشار :

مراقب اعتیاد کودکانتان باشید

به گزارش مشرق، یکی از کاربران توئیتری در صفحه خود نوشت:

مراقب اعتیاد کودکانتان باشید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه آمریکایی امریکن اسپکتیتر تلفن های هوشمند را یک بحران تمدنی جدید خوانده که انسانها را برای یک تعامل نرمال ناتوان میسازد.

فرانک دوتو نویسنده این یادداشت از عبارت های جالبی بهره گرفته و به مخاطب هشدارهای مهمی داده است.

او تلفن های هوشمند برای کودکان را به سیگار در دست آنها تشبیه کرده و نسبت به عواقب آن هشدار داده است.

آمریکایی ها در حالی دارند به عواقب خطرناک گوشی برای کودکان و حتی بزرگسالان پی میبرند، که در کشور ما متاسفانه استفاده ی بدون نظارت از این تلفنها بین کودکان رواج عجیبی یافته است!

نویسنده در مثال ملموسی گفته سال ۱۹۶۵ مصرف سیگار در میان بزرگسالان آمریکایی ۴۲.۴ درصد بوده است، اما امروز به دلیل افزایش فهم مردم از مصائب سیگار از جمله اعتیاد و بیماری های کشنده مترتب بر آن، مصرف به حدود ۱۱.۲ درصد رسیده است.

وی با بیان این مطلب در واقع تلنگری به درک امروزی ها برای شناختن خطرات تلفن های هوشمند زده که آیا آنها هم میتوانند خطرات را بفهمند، به مرور فاصله بگیرند و درصد استعمال بیمارگونه از آن را کاهش بدهند یا خیر! نوعی از وابستگی که ذهن انسانها را از درون فرسوده میکند و نیز تاثیرات بسیار مخربی بر فیزیولوژی کودکان دارد.

فرانک دوتو استفاده افراطی از گوشی های هوشمند توسط امروزی ها را در بهترین حالت یک مشکل اصلی و در بدترین حالت بحرانی جدی دانسته که باید با آن مقابله شود.

جامعه ایران نیز از این پدیده لطمات زیادی دیده که باید برای آن چاره ای اندیشید، همانطور که همه بحران ها نیاز به راه حل دارند.

مراقب اعتیاد کودکانتان باشید

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها