کد خبر: 685524
تاریخ انتشار :

کشورهای حوزه خلیج فارس حمله تروریستی شاه چراغ را محکوم کردند

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با صدور بیانیه هایی حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاه چراغ (ع) را به شدت محکوم کردند.

کشورهای حوزه خلیج فارس حمله تروریستی شاه چراغ را محکوم کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کشورهای عربی حوزه   خلیج فارس حادثه تروریستی روز یکشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم کردند .

وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به زیارتگاه مذهبی شاهچراغ در شهر شیراز ایران را محکوم و اعلام کرد که این کشور چنین اقدامات شنیعی را همواره محکوم می‌کند.

بر اساس این بیانیه، بحرین چنین اقدامات شنیعی را همواره محکوم می‌کند و کاملا تمام اشکال خشونت، افراط گرایی و تروریسم که هدف از آن، تضعیف امنیت و ثبات است و با ارزش‌ها و اصول اخلاقی و انسانی ناسازگار است  را رد می‌کند.

وزارت خارجه قطر نیز در  بیانیه‌ای حمله به شاهچراغ  شیراز را محکوم و  بر موضع قاطع خود در رد خشونت و تروریسم تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، قطر با خانواده قربانیان این حادثه تروریستی اعلام همدردی و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

وزارت خارجه امارات متحده عربی نیز با صدوربیانیه‌ای اعلام کرد که امارات به شدت این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می‌کند و تمام اشکال خشونت و تروریسم را که با هدف تضعیف امنیت و ثبات صورت می‌گیرد و با ارزش‌ها و اصول انسانی در تضاد است، رد می‌کند.

امارات همچنین مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به دولت و ملت ایران و خانواده‌های قربانیان این جنایت شنیع اعلام و برای همه مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

وزارت خارجه عمان  نیز حادثه تروریستی در شاهچراغ را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید

واکنش لبنان، اردن و شورای همکاری به حمله تروریستی در شاهچراغ

بر اساس این بیانیه، وزارت خارجه عمان با جمهوری اسلامی ایران و قربانیان حمله‌ای که مزار شاهچراغ در شیراز را هدف قرار داد ابراز همدردی کرد و به خانواده‌های  قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحین شفای عاجل آرزو کرد.

وزارت خارجه کویت نیز با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و ضمن رد کامل و قاطعانه همه اشکال خشونت و تروریسم بر «اهمیت اقدام مشترک و همکاری‌های چندجانبه برای مقابله با تروریسم و پیامدهای آن» تاکید کرد.

در این بیانیه ،کویت همدردی صمیمانه  خود با جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های قربانیان را اعلام کرد.

پیش از این وزارتخانه‌های اردن و لبنان در بیانیه‌های جداگانه، حمله تروریستی به مرقد مطهر شاهچراغ در شیراز را محکوم کردند.

در بیانیه وزارت خارجه اردن، تمام اشکال تروریسم محکوم شده است. اردن همچنین با تسلیت به مردم ایران و خانواده های شهدای این حمله تروریستی، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها