کد خبر: 685566
تاریخ انتشار :

فرار صدها هزار نفر از پایتخت هائیتی

باند های تبهکار بر ۸۰ درصد از پایتخت هائیتی تسلط پیدا کردند و مردم این شهر برای در امان ماندن درحال فرار هستند.

فرار صدها هزار نفر از پایتخت هائیتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، از روز سه شنبه صدها هزار نفر از مردم هائیتی درحال فرار از پورتوپرنس، پایتخت این کشور هستند. بر اساس برآورد اداره حفاظت مدنی هائیتی، حداقل ۳۱۲۰ نفر از این شهر گریخته اند و مقامات می‌گویند که احتمال دارد تعداد بیشتری نیز فرار کنند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، مردم می‌گویند: افسران پلیسی که در منطقه زندگی می‌کنند دیگر ابزاری برای دفاع از ما ندارند. در نتیجه راهزنان توانستند خانه‌های ما را تسخیر کنند.

تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد که برخی از مردم این شهر چمدان‌های خود را روی سر حمل می‌کردند، در حالی که برخی دیگر تشک‌ها و اثاثیه را روی ماشین‌هایشان چیده بودند. تبهکاران هم به غارت و آتش زدن منازل محله پرداختند و چندین را کشته‌اند. بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، برخی دیگر نیز در میادین عمومی و داخل مدارس در محله‌های امن‌تر پناه گرفتند.

گفتنی است هائیتی سال‌ها درگیر بحران‌های درهم تنیده اقتصادی، امنیتی و سیاسی بوده است. ترور رئیس جمهور «جوونل موویز» در سال ۲۰۲۱ وضعیت را به طرز چشمگیری بدتر کرده است و باندهای تبهکار به طور فزاینده‌ای قدرت و نفوذ بیشتری کسب کرده‌اند. باندهای جنایتکار اکنون حدود ۸۰ درصد از پورتو پرنس را تحت کنترل دارند و آدم ربایی، تجاوز جنسی، سرقت و قتل به یک تهدید روزانه تبدیل شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها