کد خبر: 686234
تاریخ انتشار :

عربستان به دنبال کاهش وابستگی به تسلیحات آمریکا

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که عربستان سعودی به دلیل نارضایتی از تسلیحات آمریکایی دنبال خرید جنگنده‌های فرانسوی است.

عربستان به دنبال کاهش وابستگی به تسلیحات آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» در گزارشی اعلام کرد که تمایل عربستان برای  خرید جنگنده‌های فرانسوی نشان دهنده نارضایتی این کشور از تسلیحات دریافتی از آمریکا است.

به گزارش الخلیج اونلاین، بر اساس این گزارش ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی ممکن است در آینده تجهیزات نظامی به ریاض ارائه نکنند.

در این گزارش آمده است که پس از کاهش تولید نفت ریاض در اکتبر گذشته، قانونگذاران آمریکایی قانونی را برای توقف فروش تسلیحات آمریکا به عربستان  پیشنهاد کردند که می تواند تنش‌ها را در روابط ریاض و واشنگتن افزایش دهد.

آلمان نیز در ژوئیه گذشته اعلام کرد که اجازه تحویل جنگنده‌های یوروفایتر تایفون را به عربستان نمی‌دهد.

در دسامبر گذشته، روزنامه فرانسوی «لا تریبون» فاش کرد که عربستان سعودی می خواهد جنگنده‌های «داسو رافال»  را بین 100 تا 200 فروند خریداری کند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رافال فرانسه به دنبال  امتناع آمریکا و آلمان از فروش تسلیحات به عربستان سعودی ، ممکن است گزینه جذابی برای ریاض باشد به ویژه که خرید جنگنده‌های روسی یا چینی، تحریم‌های آمریکا را به دنبال دارد و تمایل عربستان  سعودی به جنگنده‌های رافائل منطقی‌تر است.

در ادامه این گزارش آمده است: در دوره پادشاهان قبلی عربستان، ریاض آمریکا را متحدی قابل اعتماد برای امنیت خود می‌دید؛ اما  امروز ریاض تمایل کمتری به ارتباط با آمریکا دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها