کد خبر: 686630
تاریخ انتشار :

آمادگی وزارت خارجه برای کمک به توسعه بازارهای صادراتی

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست تخصصی توانمندی شرکت‌های تعاونی پیشران و صادرات محور اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمادگی کمک به تحکیم، ثبات و توسعه بازارهای صادراتی موجود دارد.

آمادگی وزارت خارجه برای کمک به توسعه بازارهای صادراتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، به مناسبت هفته تعاون نشست تخصصی توانمندی شرکت های تعاونی پیشران و صادرات محور با همکاری وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی و میزبانی معاونت اقتصادی  وزارت امور خارجه برگزار شد. 

در این نشست که نمایندگان تعاونی های سراسر کشور، رئیس اتاق تعاون کشور،رئیس بانک توسعه تعاون، مدیر عامل بیمه تعاون و تنی چند از مدیران وزارت تعاون حضور داشتند دیدگاه‌ها، محدودیت ها، ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی توسعه تعاونی‌ها در کشور پرداخته شد. 

در ادامه مهدی مسکنی معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش محوری تعاونی‌ها در اقتصاد دنیا خواستار همکاری همه جانبه نهادهای ذیربط در جهت گسترش حوزه نفوذ شرکت‌های تعاونی از طریق تسهیل قوانین صادراتی،گمرکی و بانکی شد و افزود: با وجود محدودیت‌های مختلف در حوزه تجارت و کار تولیدی در کشور طی دو سال گذشته شاهد رشد تعاونی‌ها در کشور بوده‌ایم.

در پایان مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ضمن تبریک هفته تعاون از عزم راسخ دولت سیزدهم برای ایجاد شغل و  توسعه تجارت  از طریق صدور خدمات فنی و مهندسی، انتقال تکنولوژی، ترانزیت کالا و صدور فناوری‌های دانش بنیان خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت موجود در کشور، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، به روز بودن صنعت بسته بندی و توجه به بازارهای نوظهوری مثل کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و استفاده از دانش و تجربه متخصصان در حوزه‌های مختلف علمی،صنعتی و مهندسی را از عوامل مهم در دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه تعاونی‌ها دانست.

صفری در پایان افزود: وزارت امور خارجه آمادگی کمک به تحکیم، ثبات و توسعه بازارهای صادراتی موجود و جستجوی بازارهای جدید را دارد و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها