کد خبر: 686823
تاریخ انتشار :

کره جنوبی بودجه حمایت مالی از اوکراین را افزایش می دهد

کره جنوبی اعلام کرد در بودجه سال مالی آینده خود، بسته حمایت مالی از اوکراین و کمک به بازسازی این کشور را افزایش داد.

کره جنوبی بودجه حمایت مالی از اوکراین را افزایش می دهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، براساس داده های منتشر شده از بودجه پیشنهادی دولت کره جنوبی برای سال آینده میلادی این کشور ۵۲۰ میلیارد وون معادل ۳۹۳ میلیون دلار را برای هزینه های کمک های مالی به اوکراین که شامل پروژه های مرتبط با بازسازی این کشور جنگ زده درنظر گرفته است.

کمک مالی سئول برای پروژه های بازسازی اوکراین در سال ۲۰۲۴ نشان دهنده افزایش ۸ برابری از ۶۲.۹ میلیارد وون در بودجه سال جاری دولت کره جنوبی است. در این میان ۲۶۰ میلیارد وون برای کمک های بشردوستانه برای اوکراین درنظر گرفته شده است.

برای نخستین بار کره جنوبی بودجه مشخصی برای پروژه های بازسازی اوکراین به ارزش ۱۳۰ میلیارد وون درنظر گرفته است و ۱۳۰ میلیارد وون در اختیار آژانس های بین المللی برای فراهم کردن کمک به اوکراین گذاشته خواهد شد.

این اقدام در پی دیدار ماه گذشته یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف و توافق برای تامین بسته حمایتی امنیتی، بشردوستانه و بازسازی تحت عنوان " صلح اوکراین و ابتکار همبستگی " انجام شد.

به علاوه بودجه کره جنوبی برای کمک به توسعه خارجی ۶.۵ تریلیون وون برای سال آینده میلادی درنظر گرفته شده است که ۲ تریلیون وون نسبت به بودجه سال جاری افزایش داشته است.

کره جنوبی همچنین ۱.۹۵ تریلیون وون برای پروژه های دیپلماسی در هند-اقیانوسیه و آفریقا تخصیص داده است که تقریبا ۶۰۰ میلیارد وون افزایش نسبت به سال ۲۰۲۳ داشته است. دولت همچنین ۷۰۰ میلیارد وون کمک مالی برای برنامه کمک های بشردوستانه خارجی مرتبط با بلایای طبیعی، مناقشات منطقه ای و امنیت غذایی درخواست کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها