کد خبر: 686915
تاریخ انتشار :

نگرانی بیش از ۸۰ درصد آمریکایی‌ها درباره وضعیت دموکراسی کشورشان

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد آمریکایی‌ها درباره وضعیت دموکراسی در این کشور نگران هستند.

نگرانی بیش از ۸۰ درصد آمریکایی‌ها درباره وضعیت دموکراسی کشورشان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد 82 درصد آمریکایی ها درباره وضعیت دموکراسی در این کشور نگران هستند.

براساس نتایج این نظرسنجی که توسط مرکز یک مرکز سیاسی دو حزبی و شرکت هوش تجاری مورنینگ کانسالت انجام و به طور اختصاصی در اختیار نشریه هیل قرار گرفته، 82 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی درباره وضعیت دموکراسی در این کشور «نگران» هستند که از میان 40 درصد «بسیار نگران» هستند.   

این نگرانی در میان دموکرات ها و جمهوری خواهان بدیهی و مشهود است به طوری که 84 درصد رای دهندگان از هر حزب، درباره وضعیت دموکراسی در آمریکا نگران هستند.

با این حال، نتایج این نظرسنجی نشان داد 59 درصد مردم آمریکا به احزاب سیاسی برای دست یابی به راهکارهای دو حزبی اطمینان ندارند. همچنین 62 درصد شرکت کنندگان جمهوری خواه و 50 درصد شرکت کنندگان دموکرات در این نظرسنجی، چنین اطمینانی ندارند.

در این نظرسنجی همچنین در مورد احساسات شرکت کنندگان درباره موضوعاتی همچون اقتصاد و هوش مصنوعی پرسیده شد.

بر این اساس، 67 درصد پاسخ دهندگان اظهار کردند همکاری هر دو حزب با یکدیگر برای تصویب یک قانون دو حزبی در مورد اقتصاد «بسیار مهم» است. 88 درصد شرکت کنندگان نیز تورم را اصلی ترین عامل نگرانی خود دانسته و 84 درصد معتقدند این موضوع بر عادات هزینه ای و منابع مالی آنها تاثیر دارد.

علاوه بر این، 73 درصد درباره از دست دادن شغل خود به دلیل ارتقای هوش مصنوعی نگران هستند و 46 درصد نیز اظهار کردند درباره افزایش کاربرد هوش مصنوعی و خدمات آن، احساس منفی دارند.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی دیگری که چندی قبل توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس و موسسه افکارسنجی «نورک» انجام شد نشان داد که تنها 10 درصد از افراد بزرگسال در آمریکا به نحوه عملکرد دموکراسی در ایالات متحده یا اینکه چگونه دموکراسی منافع اکثر آمریکایی‌ها را نمایندگی می‌کند نمره بالایی می‌دهند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که 53 درصد از افراد شرکت‌کننده در این پیمایش معتقدند که کنگره در حفظ ارزش‌های دموکراتیک عملکرد مناسبی نداشته. تنها 16 درصد گفته‌اند که کنگره عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

اکثریت افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند می‌گویند قوانین و سیاست‌های آمریکایی نماینده خواست اکثر مردم آمریکا در طیف گسترده‌ای از موضوعات از اقتصاد و هزینه‌های دولت در زمینه تسلیحاتی گرفته تا مهاجرت و سقط جنین نیستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها