کد خبر: 687360
تاریخ انتشار :

رئیس دوره انتقالی گابن سوگند یاد کرد/ وعده «نگو م» برای واگذاری قدرت به غیر نظامیان

ژنرال «بریس الی گوی نگو ما» به عنوان رئیس دوره انتقالی گابن امروز سوگند یاد کرد. وی طی سخنانی قول داد که از طریق انتخابات آزاد، حکومت را به غیر نظامیان واگذار کند.

 رئیس دوره انتقالی گابن سوگند یاد کرد/ وعده «نگو م» برای واگذاری قدرت به غیر نظامیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مراسم سوگند ژنرال «بریس الیگوی نگوما» به‌عنوان رئیس دوره انتفالی که مدت آن مشخص نشده است امروز دوشنبه 13 شهریور در دادگاه قانون اساسی گابن، برگزار شد.

رئیس‌ دوره انتقالی گابن در مراسم تحلیف خود گفت: رژیم قبلی سال‌ها دموکراسی و قوانین آن را نقض کرده است و اقدام ملی که ارتش این کشور انجام داد، کتب درسی تاریخ خواهد شد.

وی به تدوین قانون اساسی جدید اشاره کرد و گفت: از مردم می‌خواهیم قانون اساسی جدیدی را برای کشور از طریق همه‌پرسی عمومی تصویب کنند.

رئیس‌ دوره انتقالی با بیان اینکه کمیته دوره انتقالی رایزنی‌های خود را با تمامی نهادهای کشور آغاز کرده است، گفت: کشور ما از نظر قومی متنوع و غیرقابل تجزیه است و وحدت شرط تضمین آزادی‌ها است.

وی بدون اینکه به مدت دوره انتقالی اشاره کند، گفت : تا پایان مرحله انتقالی، قصد داریم از طریق انتخابات آزاد، حکومت را به غیرنظامیان واگذار کنیم.

«علی بنگو» رئیس جمهور برکنار شده گابن از سال 2009 قدرت را در این کشور در اختیار داشت. او در انتخابات اخیر بار دیگر به کاخ ریاست جمهوری راه یافت اما نظامیان « بنگو»  او را از قدرت برکنارکردند. او اکنون در لیبرویل ( پایتخت ) در باز داشت خانگی به سرمی‌برد.

گابن پس از مالی، گینه، سودان، بورکینافاسو و نیجر ششمین کشور آفریقایی است که طی 3 سال گذشته شاهد تغییر قدرت بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها