کد خبر: 687369
تاریخ انتشار :

درخواست ناتو برای پیوستن ارمنستان به این ائتلاف

رئیس کمیسیون اروپا در گسترش ناتو از ارمنستان در خواست کرده است که به ائتلاف ناتو بپیوندد که البته معاون وزیر خارجه ارمنستان گفته هیچ‌کس، ایروان را ترغیب به پیوستن به ناتو نکرده است.

درخواست ناتو برای پیوستن ارمنستان به این ائتلاف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «گونتر فلینگر» رئیس کمیسیون اروپا در گسترش ناتو در پیامی در صفحه کاربری خود در «ایکس» (توییتر سابق) از ارمنستان درخواست کرد که به ائتلاف ناتو بپیوندد.

وی در پیامی خطاب به «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نوشت: «من از ارمنستان درخواست می کنم تا به ناتو بپیوندد. جو بایدن، از ارمنستان محافظت کن».

با این‌حال، «واهان کوستانیان» معاون وزیر امور خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که هیچ‌یک از اعضای ناتو از ارمنستان برای پیوستن به این ائتلاف درخواست نکرده است.

وی تصریح کرد: «با این وجود، ایروان آماده ادامه همکاری با این سازمان است» به گفته وی فلینگر نماینده ناتو محسوب نمی‌شود.

این مقام ارمنستان توضیح داد: «فلینگر رئیس یک سازمان غیردولتی است که نام ناتو در آن وجود دارد».

مقام‌های ناتو در تلاش هستند تا این ائتلاف نظامی را گسترش دهند و در تاریخ ۱۸ می سال ۲۰۲۲ بود که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و آغاز جنگ اوکراین، دولت‌های سوئد و فنلاند رویکرد عدم تعهد نظامی خود در قبال ناتو را تغییر داده و خواستار عضویت در این ائتلاف نظامی شدند.

فنلاند در ماه آوریل به ناتو ملحق شد اما دولت ترکیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی همچنان مانع عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی می‌شود. در ماه جاری آنکارا بار دیگر گفت که سوئد باید تجمعات و راهپیمایی‌های ضد ترکیه در استکهلم را سرکوب کند تا موافقت این کشور را کسب نماید.

پس از یک روند تقریبا طولانی به مدت بیش از یک سال، دولت ترکیه بالاخره از پیوستن سوئد به ناتو حمایت کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها