کد خبر: 687459
تاریخ انتشار :

حملات شدید مزدوران آمریکا به قبایل عربی در سوریه

شبه نظامیان کُرد متحد آمریکا در سوریه به دنبال از دست دادن تسلط خود بر برخی مناطق شرقی استان دیر الزور، حملات شدیدی را علیه قبایل عربی سوریه آغاز کردند.

حملات شدید مزدوران آمریکا به قبایل عربی در سوریه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، امروز (سه‌شنبه)، منطقه‌های «الطیانه» و «ذیبان» در شرق استان دیرالزور (شرق سوریه) را هدف حمله قرار دادند.

درگیری‌های شدیدی میان شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا و قبایل عرب در شرق استان دیرالزور طی چند روز گذشته جریان داشته است. این درگیری‌ها از یکشنبه هفته گذشته به تدریج آغاز و از روز پنج‌شنبه تشدید شده است.

منابع محلی امروز به شبکه «المیادین» خبر دادند قسد به‌شدت منطقه‌های الطیانه و ذیبان را هدف حمله خمپاره‌ای قرارداده و اهالی منطقه مجبور شدند از این مناطق به مناطق تحت کنترل دولت سوریه در کرانه غربی رود فرات فرار کنند.

براساس این گزارش، شبه‌نظامیان کُرد تجهیزات نظامی «‌بی‌سابقه‌ای» به منطقه ارسال کرده‌اند تا روستاهای شرق دیرالزور را که که هم‌اکنون تحت کنترل عشایر عرب سوریه قرار دارد، تحت کنترل خود درآورند.

المیادین اشاره کرد شبه‌نظامیان قسد بعد از حمله و درگیری شدید با عشایر وارد منطقه «الحوایج» شده‌اند و نیروهای عشایری نیز در برابر سه حمله این شبه‌نظامیان در منطقه ذیبان مقاومت کرده‌اند.

طبق این گزارش، شبه‌نظامیان کُرد متحد آمریکا تا زمان انتشار این گزارش‌ نتوانسته‌اند منطقه الشحیل را تحت کنترل خود درآورند و تنها در ورودی این منطقه حضور دارند.

المیادین در عین حال خبر داد ائتلاف آمریکایی با شلیک منور از شبه‌نظامیان قسد در این حمله حمایت کرده‌اند تا در روستاهای شرق دیرالزور پیشروی کنند.

در شرایطی که ائتلاف آمریکایی تلاش زیادی برای آرام کردن اوضاع انجام می‌دهد و میان طرفین میانجی شده است، اما اخیرا «ابراهیم الهفل»، رئیس قبیله العکیدات در سوریه به شبکه «الجزیره» گفت هیچ توافقی با گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» درباره توقف درگیری‌ها وجود ندارد.

طی روزهای گذشته نیروهای عشایر عرب توانسته‌اند چند روستا در شرق دیرالزور را به کنترل خود در آورند؛ از جمله روستاهای الباغوز، السوسة، الشعفة، الکشمة، هجین، البحرة، غرانیج، الکشکیة، أبو حمام، أبو حردون، الحرذی، سویدان، درنج، الطیانة، ذیبان، الصبحة و الشحیل و همچنین بخش‌هایی از شهر الصبیحه نیز عملا تحت کنترل نیروهای عشایر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها