کد خبر: 687471
تاریخ انتشار :

استیضاح بایدن و بودجه دولتی چالش‌های بزرگ جمهوری خواهان در ماه سپتامبر

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در ماه جاری با دو چالش بسیار بزرگ و عمده سیاسی یعنی موضوع استیضاح جو بایدن و پرداختن به موضوع بودجه دولت مواجه هستند.

استیضاح بایدن و بودجه دولتی چالش‌های بزرگ جمهوری خواهان در ماه سپتامبر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ماه سپتامبر همواره ماهی پرمشغله برای نمایندگان کنگره بوده است. در پایان این ماه آنها با چالش پایان مهلت زمانی برای تامین بودجه دولتی و یا خطر تعطیلی دولت به علت نبود بودجه مواجه هستند.

براساس این گزارش، مک کارتی و دیگر نمایندگان کنگره باید هفته آینده به این موضوعات بپردازند. آنها به طور قانونی 11 روز فرصت دارند تا با تامین بودجه چراغ های دولت را روشن نگه داشته و علاوه بر این پیامدهای احتمالی استیضاح جو بایدن را بررسی کنند -اقدامی سنگین برای کنگره در مدت زمانی کوتاه و مواجهه با مخالفت ها از هر دو حزب.   

در حالی که کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان اظهار کرد که کنگره ممکن است روند استیضاح بایدن را در سریعترین زمان ممکن در ماه سپتامبر آغاز کند اما برخی میانه روها اعلام کردند که برای این کار آماده نیستند. با این حال کنگره برای آغاز روند استیضاح به رای گیری نیاز ندارد و تنها رای اکثریت کافیست. پیشتر دموکرات های کنگره در سال 2019 درخواست انجام تحقیقات برای استیضاح جو بایدن را مطرح کرده بودند.

همزمان با افشای جزئیات جدید در مورد فساد مالی خانواده باید، جمهوری خواهان در تلاش هستند تحقیقات برای استیضاح جو بایدن را آغاز کنند.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که چنانچه کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان استیضاح را پیش ببرد، این اقدام وی اساسا نوعی برانگیختن حزب جمهوری خواه علیه دولت جو بایدن تعبیر می‌شود.

همچنین اسنادی در روزهای آینده منتشر خواهد شد که جنبه‌های دیگر فساد مالی خانواده بایدن را افشا خواهد کرد و بحث استیضاح رئیس جمهور آمریکا ممکن است با قوت بیشتری پیگیری شود.

براساس یکی از اسناد منتشر شده زمانی که جو بایدن معاون رییس جمهور این کشور بوده سال‌ها با سه نام جعلی مکاتبات ایمیلی انجام می‌داده و به ویژه از این طریق پسرش هانتر را در معاملات و روابط تجاری بین المللی پشتیبانی می‌کرده است.

همچنین کنگره در حال بررسی بیش از 20 میلیون دلاری است که از منابع خارجی از طریق شرکت ها و حساب‌های صوری به اعضای خانواده بایدن منتقل شده است. حتی واشنگتن پست اذعان کرده که رئیس جمهور در گذشته در مورد جنبه‌هایی از معاملات هانتر دروغ گفته است.

مک کارتی پیشتر در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز در مورد فسادهای مالی خانواده بایدن گفت: زمانیکه به این مساله نگاه می‌کنید، شبیه به یک فرهنگ فساد است که در سرتاسر خانواده بایدن اتفاق افتاده است. باید قادر به پاسخگویی در مورد آن به مردم آمریکا باشید.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص استیضاح بایدن بیان کرد: اگر به تمام اطلاعاتی که تاکنون توانسته‌ایم جمع آوری کنیم نگاه کنید، این یک گام طبیعی به جلو است که باید به سمت تحقیقات استیضاح رفت.

این در حالی است که برخی جمهوری خواهان کنگره درباره پرداختن به هر دو چالش در مدت زمان کم باقی مانده در ماه جاری ابراز نگرانی کردند.

نماینده کهنه کار جمهوری خواه ایالت کالیفرنیا اظهار کرد قانون گذاران بر روی موضوعات مختلفی تمرکز کرده اند و ما باید همزمان کار زیادی انجام بدهیم و به همین دلیل است که باید به کمیته هایی تقسیم شویم. در حال حاضر مسایل زیادی درباره بایدن و پسرش مطرح شده و ما باید همزمان به مساله بودجه دولت نیز بپردازیم.

با این حال پرداختن به هر دو موضوع در روزهای اندک باقی مانده از ماه سپتامبر دشوار   و مستلزم مانور سیاسی مک کارتی با محافظه کارانی خواهد بود که خواستار کاهش بیشتر هزینه های دولتی و تعدیل محتاطانه روند استضاح بایدن هستند.

مارجوری تیلور گرین نماینده جمهوری خواه کنگره اظهار کرد من تصمیم خود را گرفته ام. من تا  زمانی که روند استیضاح بایدن به اتمام نرسیده، به بودجه دولت رای نخواهم داد. کاخ سفید نیز در پاسخ این سخنان گرین را محکوم کرد.

مک کارتی خاطرنشان کرد در نظر دارد با تصویب لایحه کوتاه مدت هزینه ها، مهلت زمانی تصویب بودجه دولت تا پایان این ماه را به تعویق انداخته و آن را به پایان سال موکول کند. حرکتی که می تواند زمان بیشتری را برای نمایندگان کنگره بخرد تا آنها اختلاف نظرات خود را در این باره حل کنند. کنگره تاکنون تنها یکی از 12 بند بودجه را تصویب کرده در حالی که سنا هنوز هیچ بندی را تصویب نکرده است.

سناتور میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا در مورد مذاکرات مربوط به بودجه دولت اظهار داشت شلوغی و در هم ریختگی زیادی به چشم می خورد و حل این شلوغی ها در این مدت زمان دشوار به نظر می رسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها