کد خبر: 687753
تاریخ انتشار :

آمریکا: القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اند

رسانه‌های آمریکایی به نقل از برخی مقامات این کشور اعلام کردند القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اند و تحت فشار قرار دارند.

آمریکا: القاعده و داعش در افغانستان تضعیف شده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات ارشد آمریکایی به «سی.ان.ان» گفته‌اند اقدامات ضد تروریستی حکومت کابل سبب تضعیف گروه تروریستی داعش در این کشور شده است.

رسانه آمریکایی که نامی از دو مقام ارشد این کشور در گزارش نیاورده است، گفت: «داعش خوراسان تهدیدی است که از بابت آن نگران هستیم اما تهدید آنها با چیزی که از القاعده در 11 سپتامبر دیدیم کاملاً متفاوت هستند».

گزارش افزود: داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد داعش توسط حکومت کنونی افغانستان تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفته و بسیاری از سران آن در ماه‌های اخیر از افغانستان گریخته‌اند.

این مقامات آمریکایی تصریح کردند: «اعضای داعش خوراسان که در زمینه مسائل رسانه‌ای و جذب نیرو برای عملیات‌های خارجی فعال هستند، در حال انتقال به کشورهای همسایه‌اند تا بتوانند از عملیات‌های طالبان در امان باشند».

این گزارش همچنین تأکید کرد تهدیدهای ناشی از القاعده نیز به پایین‌ترین سطح طی چند دهه اخیر رسیده است.

سی.ان.ان اظهار داشت: «القاعده در افغانستان و پاکستان در یک ضعف تاریخی قرار دارد و احیای آن بعید است. توانایی این گروه بر تهدید آمریکا از افغانستان یا پاکستان احتمالاً در پایین‌ترین حد طی دهه‌های گذشته است».

با این حال، گروه داعش خوراسان تاکنون به برخی از نقاط حساس در داخل افغانستان حمله کرده است که دها کشته و زخمی برجا گذاشت.

رسانه آمریکایی نوشت هدف داعش تا اندازه‌ای تضعیف حکومت طالبان و از بین بردن اعتماد عمومی به ضمانت‌های امنیتی ارائه‌شده از سوی کابل است.

پیش از این جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از همکاری حکومت افغانستان برای سرکوب تروریست‌ها از جمله داعش سخن گفته بود.

حکومت کابل بارها اعلام کرده است که با قاطعیت در برابر اعضای داعش در افغانستان مقابله می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها