کد خبر: 687754
تاریخ انتشار :

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری سرکرده الشباب سومالی

آمریکا برای دستگیری سرکرده گروه تروریستی الشباب سومالی جایزه ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرد.

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری سرکرده الشباب سومالی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد گودنی» سرکرده گروه تروریستی الشباب بود که در بمباران جنگنده‌های آمریکایی در جنوب سومالی کشته و « احمد دیری» مشهور به ابوعبیده» جانشین او شد.

آمریکا اعلام کرد: افرادی که اطلاعاتی درباره مکان « احمد دیری» مشهور به ابوعبیده امیر ( سرکرده ) گروه الشباب ارائه دهند 10 میلیون دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

نهادی موسوم به «مبارزه برای عدالت» وابسته به وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تصریح کرد: ابوعبیده هم اکنون رهبری گروه الشباب سومالی را به عهده دارد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، آمریکا گروه الشباب را مسئول حملات در سومالی، کنیا، اوگاندا و جیبوتی می‌داند که در جریان آنها صدها غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2015 « ابوعبیده » را در فهرست تروریست‌های جهان قرار داد و در سال 2008 الشباب را به عنوان یک گروه تروریستی جهانی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید

کشته شدن 47 تن از عناصر الشباب در سومالی

شورای امنیت سازمان ملل از سال 2010 تاکنون تحریم‌هایی مالی و تسلیحاتی علیه الشباب اعمال کرده‌است.

الشباب در سال 2004 موجودیت خود را در سومالی اعلام کرد و از جمله گروه‌های وابسته به شبکه تروریستی القاعده به شمار می‌رود.

عملیات این گروه در سومالی و شاخ آفریقا امنیت این منطقه را برهم زنده و بیش از دو دهه است که مردم سومالی در ناامنی به سر می‌برند.

با راهیابی « شیخ حسن محمود » به کاخ ریاست جمهوری سومالی ، یک همگرایی برای ریشه کنی الشباب در این کشور به وجود آمد که در سایه آن، ارتش با کمک مردان مسلح قبایل سومالی و سایر متحدانش موفق شده مناطق زیادی از خاک این کشور را از سیطره گروه تروریستی الشباب آزاد کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها