کد خبر: 687911
تاریخ انتشار :

تظاهرات و درگیری مقابل خانه وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی

معترضان مقابل خانه وزیر دادگستری رژیم اسرائیل، با پلیس درگیر شدند

تظاهرات و درگیری مقابل خانه وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ده ها معترض که مقابل خانه وزیر دادگستری رژیم موقت صهیونیستی تجمع کرده بودند، با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به گزارش مشرق، دهها معترض اسرائیلی به لایحه تغییرات کلان قضایی، صبح امروز (دوشنبه) مقابل خانه «یاریو لیون» وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو و طراح اصلی این لایحه تجمع کرده و شعار دادند.

به نوشته وبگاه خبری صدی البلد، معترضان خواستار لغو روند قانون‌گذاری و تصویب این لایحه در کنست (پارلمان) بودند و شعار می‌دادند که «یاریو لیون» دموکراسی را به خطر انداخته و اسرائیلی‌ها را چند تکه کرده است.

به گفته معترضان، لغو قانون «بند معقولیت» موجب افت شدید جایگاه رژیم اسرائیل در جهان شده است و دست دادگاه بین‌المللی لاهه برای تعقیب و بازداشت سربازان ونظامیان اسرائیلی در سرتاسر جهان را باز می‌کند.

طبق قانون «معقولیت» که جزء قوانین اساسی دادگاه عالی اسرائیل به شمار می‌رود، این دادگاه می‌تواند تصمیمات کابینه را با تکیه بر «عدم معقولیت» وتو کند؛ در طرح موسوم به اصلاحات قضایی، نتانیاهو و یاریو لیون قصد دارند این اختیار را از دادگاه عالی بگیرند که موجب تضعیف شدید این دادگاه خواهد شد.

تجمع امروز مقابل خانه یاریو لیون، با دخالت مأموران پلیس به خشونت کشیده شد که تصاویر و فیلم‌های منتشر شده بخوبی گویای این مسأله است. پلیس در بیانیه‌ای گفته است که به آزادی تجمع و آزادی اعتراض احترام می‌گذارد، اما بستن خیابان و بر هم زدن نظم عمومی را تحمل نمی‌کند.

معترضان همچنین قصد دارند امشب خارج از ساختمان دادگاه عالی نیز تجمع گسترده‌ای برپا کنند؛ دادگاه عالی قرار است فردا نشست بسیار مهم و سرنوشت سازی را علیه طرح «اصلاحات قضایی» نتانیاهو برگزار کند و پیش‌بینی می‌شود که قضات دادگاه عالی این لایحه را وتو کنند که در صورت چنین اتفاقی باید منتظر تشدید دو دستگی در فضای داخلی رژیم صهیونیستی بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها