کد خبر: 689102
تاریخ انتشار :

لهستان کنترل‌های مرزی با اسلواکی را از سر می‌گیرد

نخست وزیر لهستان به منظور مقابله با هجوم پناهندگان دستور کنترل‌های مرزی با کشور همسایه خود اسلواکی را صادر کرد.

لهستان کنترل‌های مرزی با اسلواکی را از سر می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "اس ار اف"، لهستان به منظور مهار مهاجران کنترل های مرزی با اسلواکی را از سر می گیرد. ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، توضیح داد که دولت لهستان دستور این اقدام را صادر کرد.

دلیل این اقدام ورشو این است که تعداد افرادی که به طور غیرقانونی از اسلواکی وارد لهستان می شوند در حال افزایش است.

به گزارش آژانس PAP، نخست وزیر لهستان در یک حضور در کمپین انتخاباتی در کراسنیک گفت که دستور بررسی مینی‌بوس‌ها، اتوبوس‌ها، ون‌ها و خودروهایی را داده است که مظنون به انتقال مهاجران غیرقانونی هستند.

این مقام لهستانی گفت: این اتفاق می‌افتد تا کسی نتواند ما را به نفوذپذیری مرز متهم کند. مشخص است که مهاجران از مسیر موسوم به بالکان به اروپا و سپس از طریق مجارستان و اسلواکی به لهستان می آیند.

طول مرز بین لهستان و اسلواکی حدود 540 کیلومتر است. هر دو کشور عضو اتحادیه اروپا به منطقه شنگن تعلق دارند، جایی که شهروندان در آن می توانند به طور معمول بدون کنترل های شخصی جا به جا شوند.

اخیراً فشارها بر دولت آلمان هم برای دستور چک ها و کنترل های ثابت در لهستان و جمهوری چک افزایش یافته است. سخنگوی نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان اعلام کرد که فایزر در حال حاضر در حال مذاکره با هر دو کشور در مورد "اقدامات اضافی پلیس مرزی" است.

نانسی فایسر"، وزیر کشور فدرال آلمان در این راستا اخیرا برای کنترل‌های کوتاه‌مدت ثابت مرزی در مرزهای لهستان و چک برای مهار مهاجران اعلام آمادگی کرده است.

به این ترتیب لهستان هم مانند دیگر کشورهای اروپایی سیاست های خود برای مقابله با هجوم پناهندگان را تشدید می کند.

وزرای دادگستری و کشور اتحادیه اروپا هفته آینده در بروکسل با هم دیدار خواهند کرد. سیاست مهاجرت نیز در دستور کار است. هفته گذشته، پارلمان اروپا از مسدود شدن مذاکرات در مورد اصلاحات برنامه ریزی شده پناهندگی خبر داد. نمایندگان اتحادیه اروپا نیز این اقدام خود را اینگونه توجیه کردند که دولت های کشورهای عضو هنوز در مورد مقررات بحران برنامه ریزی شده موضعی مشترک اتخاذ نکرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها