کد خبر: 689539
تاریخ انتشار :

تظاهرات هزاران نفر در سوئیس در اعتراض به سیاست‌های آب و هوایی دولت

شب گذشته هزاران نفر در برن سوئیس به خیابان‌ها آمدند و علیه سیاست‌های دولت در قبال مسئله آب و هوا اعتراض کردند.

تظاهرات هزاران نفر در سوئیس در اعتراض به سیاست‌های آب و هوایی دولت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، در برن سوئیس ده ها هزار نفر برای حفاظت بهتر از آب و هوا در تظاهرات ملی آب و هوا شرکت کردند. این مسئله یکی از موضوعات مورد توجه ویژه در آستانه انتخابات پارلمانی آتی بود.

کمتر از یک ماه قبل از انتخابات پارلمانی در سوئیس، هزاران نفر در جمهوری آلپ برای حفاظت بهتر از آب و هوا و "عدالت اقلیمی" بیشتر تظاهرات کردند. سازمان دهندگان این اعتراضات روز شنبه اعلام کردند که خشم به دلیل عدم اقدام در مورد سیاست آب و هوا و پیامدهای ویرانگر و مرگبار بحران آب و هوا مردم را در هر سنی بسیج کرده است. سازمان دهندگان این اعتراضات اعلام کردند که 60000 نفر فراخوان اتحاد آب و هوای سوئیس را دنبال کردند؛ پلیس در ابتدا هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد شرکت کنندگان ارائه نکرد.

تظاهرکنندگان خواستار پایان دادن به تخریب محیط زیست و رعایت اهداف توافقنامه آب و هوای پاریس شدند. آنها پوسترهایی با شعارهای «نه سیاره داریم نه سلامتی» و «در حال حاضر عدالت اقلیمی» حمل می کردند. تظاهرکنندگان پس از این راهپیمایی در خیابان های برن، میدان بزرگ مقابل کاخ فدرال، مقر دولت و پارلمان را اشغال کردند.

سازمان دهندگان به ویژه بازنگری پیشنهادی دولت در قانون CO2 را محکوم کردند که به گفته آنها این هفته توسط نمایندگان مجلس دنبال شد. رای گیری در مورد این لایحه هنوز در انتظار است. این قانون تصریح می کند که سوئیس حدود دو سوم کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در داخل کشور و یک سوم باقی مانده را در خارج از کشور اجرا خواهد کرد. سخنگوی اتحاد آب و هوا انتقاد کرد که این "فرصتی جدید برای سوئیس است تا از تلاش های خود چشم پوشی کند".

توافقنامه اقلیمی پاریس که در سال 2015 منعقد شد، در نظر دارد گرمایش را به زیر دو درجه و در صورت امکان به 1.5 درجه محدود کند.

در 22 اکتبر، سوئیس پارلمان جدید را انتخاب خواهد کرد. اگرچه آب و هوا هنوز یکی از دغدغه های اصلی سوئیسی ها است، اما این موضوع تاکنون نقشی جزئی در مبارزات انتخاباتی داشته است. بر اساس نظرسنجی منتشر شده در ابتدای سپتامبر توسط پخش عمومی RTS سوئیس، این بار سبزها نمی توانند موفقیت خود را در چهار سال پیش تقویت کنند. بنابراین حزب لیبرال سبز نیز باید منتظر ریزش آراء در این انتخابات باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها