کد خبر: 689609
تاریخ انتشار :

واکنش کشورهای عربی به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در غرب

تعدادی از کشورهای عربی با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد را محکوم و بر لزوم مقابله با این اقدامات موهن و شنیع که صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

واکنش کشورهای عربی به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در غرب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،در پی هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، کشورهای عربی در بیانیه‌های جداگانه این اقدام شنیع «سلوان مومیکا» که از افراطی‌های سوئدی با اصالت عراقی است را به شدت محکوم کردند.

عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای در این زمینه بر موضع ثابت خود مبنی بر رد و محکومیت شدید این اقدامات آشکار که در شماری از پایتخت‌های اروپایی به بهانه آزادی بیان و با هدف تحریک احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان به شکل سیستماتیک تکرار می‌شود، تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان در این بیانیه اعلام کرد که مقامات سوئد باید فورا با این اقدامات موهن مقابله و صدور مجوز برای گروه‌های افراطی که در دامن زدن به نفرت‌افروزی و نژادپرستی نقش دارند را متوقف کنند.

وزارت خارجه قطر نیز به نوبه خود با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع شهروند افراطی سوئدی اعلام کرد که این اقدام موهن و شنیع، عملی تحریک‌آمیز و برنامه‌ریزی شده برای تحریک احساسات مسلمانان است و مقامات سوئد باید همه اقدامات لازم جهت توقف این اقدامات شرم‌آور را انجام دهند.

این وزارتخانه هشدار داد، اجازه مجدد برای هتک حرمت قرآن کریم به بهانه آزادی بیان، به نفرت و خشونت در جهان دامن زده و ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز را تهدید می‌کند.

وزارت خارجه قطر بر رد کامل هرگونه گفتمان تنفرآمیز بر پایه فرقه‌گرایی و نژادپرستی تاکید کرده و هشدار داد که کمپین‌های تحریک‌آمیز علیه اسلام و ترویج گفتمان «اسلام هراسی» از طریق تکرار اقدامات موهن ضد مسلمانان در سراسر جهان، به شکل خطرناکی افزایش یافته است.

قطر در ادامه بر حمایت کامل این کشور از ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز و اصول صلح و امنیت بین‌المللی از طریق گفتگو و تفاهم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید

ادامه واکنش قاریان جهان اسلام به هتک حرمت قرآن

واکنش شیخ «عیسی قاسم» به هتک حرمت مکرر قرآن کریم در کشورهای غربی

کویت نیز از دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس بود که این اقدام شرم‌آور و موهن شهروند افراطی سوئد را محکوم و تاکید کرد که این رفتارها ناقض همه ارزش‌ها و اصول انسانی بوده و هدف آن تحریک احساسات همه مسلمانان در سراسر جهان است.

وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای از مقامات سوئد خواست تا همه اقدامات لازم را برای توقف این رفتارهای شنیع که ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز را زیر پا می‌گذارد و به خشونت و تشدید گفتمان نفرت‌انگیز در جهان دامن می‌زند، اتخاذ کند.

چند روز قبل نیز کشورهای عربی هتک حرمت قرآن کریم در لاهه هلند مقابل تعدادی از سفارتخانه‌ها را محکوم کردند.

با وجود هشدارهایی که کشورهای اسلامی درباره عواقب توهین به مقدسات اسلامی به غرب داده‌اند، اما طی ماه‌های گذشته موارد هتک حرمت قرآن کریم توسط افراطی‌های غربی در کشورهایی چون سوئد و دانمارک در مقابل سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی تکرار شده که خشم ملت‌های عربی و اسلامی را برانگیخته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها