کد خبر: 690181
تاریخ انتشار :

وزیر خارجه لبنان: عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به جنایت صهیونیست‌هاست

وزیر خارجه لبنان با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به ادامه تجاوزات اشغالگران علیه ملت فلسطین است گفت، تا زمانی که اسرائیل اقدام تحریک‌آمیزی علیه لبنان انجام ندهد حزب‌الله وارد درگیری نمی‌شود.

وزیر خارجه لبنان: عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به جنایت صهیونیست‌هاست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان طی سخنانی با اعلام اینکه انفجار اوضاع در نوار غزه و عملیات بزرگی که فلسطینی‌ها آغاز کرده‌اند ناشی از استکبار و تجاوز دائمی رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین است تاکید کرد اسرائیل نباید این جنگ را گسترش دهد.

بوحبیب در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اظهار داشت، موضع لبنان در قبال تحولات فلسطین همسو با مواضع شجاعانه عربی است.اتفاقات خطرناکی که در فلسطین رخ می‌دهد نتیجه استکبار صهیونیست‌هاست؛ زیرا آنها راهکار دو دولتی که دو دهه قبل در اجلاس سران در بیروت تصویب شد را رد کردند. در حال حاضر نیز یک کابینه افراطی اسرائیلی وجود دارد که درحال تجاوز دائمی به ملت فلسطین و مقدسات مسیحی و اسلامی در قدس است. بنابراین اوضاعی که در فلسطین وجود دارد نتیجه طبیعی همین تحرکات اسرائیلی‌هاست.

وی افزود، البته هیچکس انتظار وقوع چنین انفجار بزرگ و عملیاتی از جانب نوار غزه را نداشت و اتفاقی که ناظران درباره آن ابراز نگرانی می‌کردند رخ داد.

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان درباره عملیاتی که روز گذشته حزب‌الله علیه 3 موضع رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا انجام داد گفت، حزب‌الله قبل از اعلام این عملیات خود در مزارع شبعا به دولت لبنان اعلام کرده بود که وارد درگیری‌های غزه نخواهد شد؛ مگر اینکه اسرائیل اقدام تحریک‌آمیز و متجاوزانه‌ای علیه لبنان انجام دهد.

بیشتر بخوانید

دیپلمات آمریکایی: اسرائیل مقابل فلسطینی‌ها کاملاً شکست خورد/ اکنون همه نگاه‌ها به حزب‌الله است

حزب‌الله: 3 موضع نظامی دشمن صهیونیستی را در مزارع شبعا هدف قرار دادیم

وحشت رژیم صهیونیستی از ورود حزب‌الله به جنگ/ سردرگمی سرکردگان اسرائیل در پی عملیات مقاومت

روز شنبه وزارت امور خارجه و مهاجران در دولت موقت لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از عملیات فلسطینی‌ها، رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول تشدید اوضاع در فلسطین اشغالی دانست.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: ما با دقت تحولات میدانی در فلسطین را که نتیجه مستقیم تداوم اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی، تجاوز روزانه آن به مقدسات اسلامی و مسیحی، توسعه شهرک‌سازی‌ها و الحاق اراضی فلسطین و محروم کردن ملت این سرزمین از ابتدایی‌ترین حقوق خود است، دنبال می‌کنیم.

این وزارتخانه تاکید کرد: راه حل این است که جامعه بین‌المللی مسئولیت خود را بر عهده گرفته و اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا به گزینه‌های عربی به ویژه ابتکار «صلح عربی» که در سال 2002 در اجلاس سران در بیروت مطرح شد یعنی برپایی دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان، عمل کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها