کد خبر: 690355
تاریخ انتشار :

گزافه‌گویی ماک رون درباره ایران در پی عملیات مقاومت فلسطین

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی درباره عملیات بی‌سابقه اخیر نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر، به گزافه‌گویی درباره ایران پرداخت.

گزافه‌گویی ماک رون درباره ایران در پی عملیات مقاومت فلسطین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه سه‌شنبه (۱۰ اکتبر، ۱۸ مهر) در اظهاراتی درباره رویدادهای فلسطین اشغالی، به گزافه‌گویی درباره ایران پرداخت و موضع ایران در قبال عملیات اخیر نیروهای مقاومت فلسطین علیه جنایات رژیم صهیونیستی را غیرقابل‌قبول خواند و گفت فرانسه به دنبال مشخص کردن این است که آیا ایران مستقیماً در این عملیات مداخله داشته یا خیر.

به گزارش «هندوستان تایمز»، ماکرون گفت: «اظهارنظری درباره دخالت مستقیم ایران که شواهد رسمی برای آن نداریم، نمی‌کنم، اما مشخص است که اظهارات عمومی مقامات ایرانی غیرقابل‌قبول بود...و این احتمال وجود دارد که به حماس پیشنهاد کمک شده باشد».

او در کنفرانس خبری با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان افزود: اما در این مورد هوشیار خواهم بود تا زمانی که اطللاعات ثابت شده داریم.

طبق این گزارش، ماکرون و شولتز هر دو بر آنچه «حق اسرائیل در دفاع از خود» خواندند، تاکید کردند. ماکرون در ادامه گفت: «امیدوارم روزهای آینده به اسرائیل فرصت دهد به هر گونه حمله به خاکش (فلسطین اشغالی) پایان دهد و گروگان‌ها را آزاد کند».

به نوشته این گزارش، ماکرون در پاسخ به این سوال که آیا اروپا باید به همه کمک‌های مالی به فلسطینیان در پاسخ به حملات اخیر پایان دهد، مدعی شد: «نباید مبارزه با تروریسم را با اساسی‌ترین حقوق بشردوستانه برای حمایت از مردم غیرنظامی درهم آمیخت». این ادعا در حالی است که کمیسیون اروپا در حمایت از رژیم صهیونیستی، دوشنبه اعلام کرد تمامی کمک‌ها به فلسطینی‌ها را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند و آن‌ها را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل یکشنبه ضمن بیان این که اقدامات فلسطین، دفاع کاملاً مشروع در مقابل هفت دهه اشغال ظالمانه و جنایات فجیع رژیم نامشروع صهیونیستی است، هر گونه دخالت در عملیات «طوفان الاقصی» را رد کرد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه هم دوشنبه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره موضع صریح و روشنی در قبال موضوع فلسطین داشته، در پاسخ به سؤالی درباره ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارتباط ایران با عملیات طوفان الاقصی گفت: مقاومت ملت فلسطین اکنون خوشبختانه از توانایی و قدرت لازم و اراده و انگیزه لازم برای دفاع از خودش و ملتش و تلاش برای استیفای حقوق ضایع شده‌ خودش برخوردار است و این توانایی را در عمل نشان داه که می‌تواند با اتکا به قدرت ذاتی و توان ملی از حقوق از دست رفته خود دفاع و حقوق قانونی خود را استیفا کند.

کنعانی ادامه داد: طرح اتهامات و اظهاراتی درباره ایران و نقش ایران و ... با انگیزه‌های مختلف سیاسی از جمله با هدف توجیه شکست سنگین رژیم صهیونیستی و ترمیم وجهه شکسته شده هیمنه پوشالی این رژیم و همچنین با هدف توجیه حمایت‌های مختلف غرب از جمله رژیم آمریکا و یا توجیه ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، تأکید کردند: عامل ایجاد این طوفان ویرانگر، ظلم و جنایت و درنده‌خویی مداوم رژیم غاصب جعلی در حق ملت فلسطین بوده است.

ایشان در بخش دیگری از اظهاراتشان فرمودند: ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‌‎‌بوسیم اما آن‌ها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیرفلسطینی‌هاست دچار محاسبه غلط شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها