کد خبر: 690800
تاریخ انتشار :

دولت فلسطین در غزه: حمله به سرویس دفاع شهری یک جنایت جنگی جدید از سوی اشغالگران است

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه با اشاره به اینکه هدف قرار دادن سرویس دفاع مدنی یک جنایت جنگی جدید از سوی اشغالگران است، از همه سازمان‌های مربوطه بین‌المللی خواست تا از پرسنل دفاع مدنی غزه حمایت و در تامین تجهیزات لازم به آنها کمک کنند.

دولت فلسطین در غزه: حمله به سرویس دفاع شهری یک جنایت جنگی جدید از سوی اشغالگران است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ادامه تجاوزات دیوانه‌وار رژیم صهیونیستی به مراکز غیرنظامی در نوار غزه، دفتر رسانه‌ای دولتی غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر مقر دفاع شهری غزه را هدف قرار داده که در پی آن 5 نفر از نیروهای دفاع شهری به شهادت رسیده و 8 تن دیگر زخمی شدند.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای دولتی غزه آمده است که حمله به مقرهای دفاع شهری غزه جنایت جنگی جدیدی است که به لیست جنایات اشغالگران اضافه شده و مستلزم پاسخگویی و پیگرد قانونی و مجازات صهیونیست‌هاست. دفاع شهری یک نهاد غیرنظامی است که خدمات امداد و نجات و آتش‌نشانی ارائه می‌کند و پرسنل آن از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی چندین بار مورد هدف قرار گرفته شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، به جای پاسخ به درخواست کمکی که از ساعاتی قبل سرویس دفاع شهری غزه خطاب به جهانیان مطرح کرده و خواستار تجهیزات لازم امداد و نجات برای پیدا کردن صدها شهید و بیرون کشیدن زخمی‌ها از زیر آوار شده است، رژیم اشغالگر مستقیما مقر دفاع شهری غزه را هدف قرار داد و این پیامی گستاخانه و چالش‌برانگیز برای همه جهانیان و بی‌توجهی آشکار اشغالگران به تمامی کنوانسیون‌هایی است که محافظت از پرسنل امداد و نجات و ارائه کمک‌های لازم جهت انجام ماموریت آنها را تضمین می‌کند.

دفتر رسانه‌ای دولتی غزه تاکید کرد: این جنایت مستلزم واکنش عملی بین‌المللی متناسب با شدت آن و نیز مستلزم مداخله فوری سازمان‌های بین‌المللی و در راس آنها کمیته بین‌المللی برای حمایت از غیرنظامیان است تا حمایت لازم را برای پرسنل سرویس دفاع شهری به عمل آورده و در تامین تجهیزات مورد نیاز جهت انجام موفق ماموریت آنها در رسیدگی به مجروحان و پیدا کردن اجساد شهدا کمک کنند.

بیشتر بخوانید

هشدار درباره فاجعه بهداشتی در غزه/ سوخت بیمارستان‌ها تا چند ساعت دیگر تمام می‌شود

فاجعه انسانی در غزه بعد از تجاوزات وحشیانه اشغالگران/ درگیری گسترده در کرانه باختری و افزایش تلفات ارتش صهیونیستی

توقف فعالیت تنها نیروگاه برق نوار غزه/ هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی

این دفتر در یک زمینه دیگر اعلام کرد که هنوز اطلاعیه یا تاییدیه‌ای از سوی مقامات مربوطه مصری درباره باز شدن گذرگاه رفح دریافت نکرده‌ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها