کد خبر: 690848
تاریخ انتشار :

تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و سوریه و تأکید بر لزوم کمک انسانی به غزه

روسای جمهور روسیه و سوریه در تماس تلفنی بر لزوم کمک انسانی به غزه تاکید کرده و خواستار توقف کوچ اجباری شهروندان غزه شدند.

تماس تلفنی  روسای جمهور روسیه و سوریه و تأکید بر لزوم کمک انسانی به غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر ریاست جمهوری سوریه امروز دوشنبه اعلام کرد بشار اسد و همتای روس او تلفنی در مورد تحولات غزه و راه‌های توقف حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه رایزنی کرده و بر ضرورت ارسال فوری کمک های انسانی به غیرنظامیان در غزه تاکید کردند.

رؤسای سوریه و روسیه با تاکید بر ارسال فوری به غزه خواستار توقف کوچ اجباری آن‌ها که سیاست رژیم اسرائیل علیه بی‌گناهان غزه است، شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ 21 مهرماه اظهار داشت: روابط حسنه‌ای با جهان عرب و جهان اسلام داریم و خواهان اجرای تعهداتمان درباره تشکیل دولت فلسطین هستیم.

وی در ادامه محاصره نوار غزه از سوی رژیم اسرائیل را غیر قابل قبول دانسته و آن را شبیه محاصره «لنینگراد» از سوی نازی‌ها عنوان کرد.

از روز شنبه (15 مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات «طوفان الاقصی» را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی 1948 نفوذ کند، این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضداسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز تعداد مجروحان از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را 3715 نفر و تعداد کشته‌ها را 1855 نفر اعلام کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد مجروحان انتقال‌یافته به بیمارستان‌ها تاکنون به 3715 نفر رسیده است که حال 996 نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات و پس از شکست و ناتوانی کامل در برابر رزمندگان مقاومت، دیوانه‌وار مناطق مسکونی و مدارس و بیمارستانها و مساجد نوار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد. وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه 2750 شهید به‌جای گذاشته است که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند، همچنین تعداد مجروحان 9700 نفر است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها