کد خبر: 693441
تاریخ انتشار :

سفر رئیس جمهور اندونزی به آمریکا در بحبوحه جنگ غزه

رئیس جمهور اندونزی در بحبوحه تشدیدانتقادات ناشی از مواضع سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه عازم آمریکا شد.

سفر رئیس جمهور اندونزی به آمریکا در بحبوحه جنگ غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، «جوکو ویدودو»، رئیس جمهور اندونزی این هفته برای دیدار با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید و سپس برای شرکت در سی‌امین اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در سانفرانسیسکو در بحبوحه تشدید و ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس در غزه به ایالات متحده سفر می‌کند.

به گزارش «الجزیره» دیدار ویدودو با بایدن سوالاتی از این قبیل را برای شهروندان کشورش ایجاد کرده است که آیا وی در جریان این دیدار خواستار برقراری آتش‌بس در غزه می‌شود یا نه، برانگیخته است.

حساسیت‌های بیش از حد نسبت به مواضع وی در مورد جنگ غزه از آنجایی ایجاد شده است که او با وجود شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی هنوزهم هیچ رویکرد جدی در قبال محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اتخاذ نکرده است.

این موضوع به ویژه در شرایطی اهمیت پیدا کرده است که بیمارستان اندونزی واقع در شمال غزه از هفته‌های گذشته از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی محاصره شده است.

این بیمارستان در سال ۲۰۱۱ با کمک‌های مالی شهروندان و حمایت انجمن صلیب سرخ این کشور و سازمان محمدیه این کشور به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های مسلمان اندونزی ساخته شده و در سال ۲۰۱۶ از سوی معاون رئیس جمهور وقت اندونزی، «جوزف کالا» افتتاح شد.

هم اکنون نیز کمیته امداد و نجات فوریت های پزشکی اندونزی که پیشتر کمک‌های مالی را برای ساخت بیمارستان در این کشور را جمع آوری و سازماندهی کرده بود، برای حمایت از مردم فلسطین در شمال غزه مستقر است.

از زمان آغاز جنگ غزه رئیس جمهور اندونزی از سوی مردم کشورش جهت حمایت از فلسطینی‌ها و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی شدیدا تحت فشار قرار گرفته است.

با این حال علیرغم وضعیت وخیم مردم غزه و محاصره بیمارستان اندونزی از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برخی از کارشناسان عنوان کرده‌اند که ویدودو احتمالا از بازدید خود در کاخ سفید برای گفتگو در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات استفاده خواهد کرد و موضوع برقراری آتش‌بس در غزه برای وی در اولویت نیست.

منتقدان وی عنوان کرده‌اند که ویدودو در این سفر روی منافع کشور اندونزی در تعامل با آمریکا متمرکز خواهد شد و زمان زیادی را برای مسائل دیگری مانند بحران غزه صرف نمی‌کند چرا که در اصل این دیدار این یک جلسه معاملاتی خواهد بود.

رئیس جمهور اندونزی، طی هفته‌های گذشته نسبت به شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی در غزه موضع محکمی اتخاد نکرده است و همچنان از سوی مردم جهت تقویت موضع حمایتی خود از فلسطین، تحت فشار است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها