کد خبر: 693870
تاریخ انتشار :

کان: موافقت اسرائیل با استقرار نیروهای بین المللی در غزه

صد آنلاین | رسانه رسمی اسرائیل از موافقت تل آویو با استقرار نیروهای بین المللی در نوار غزه خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل (کان) اعلام کرد که تل آویو موافقت خود با ایده استقرار نیروهای بین المللی در نوار غزه پس از جنگ فعلی را به اطلاع واشنگتن رسانده است.

سایت عرب 48 روز پنجشنبه به نقل از کان اعلام کرد که برت مک گورک، فرستاده جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در امور خاورمیانه، دیروز چهارشنبه با مقامات ارشد اسرائیلی دیدار و با آنها در مورد آینده غزه پس از جنگ گفت و گو کرد.

 

 

این رسانه اسرائیلی گزارش داد که 2 منبع اسرائیلی آگاه از جزئیات این دیدار گفتند که طرف‌های اسرائیلی و آمریکایی پیشنهاد استقرار نیروهای بین‌المللی در نوار غزه پس از پایان جنگ فعلی را داده‌اند.

به گفته این منابع، مقامات اسرائیلی که با نماینده رئیس جمهور امریکا دیدار کردند، با این ایده برای استقرار نیروی بین‌المللی در نوار غزه موافقت و تاکید کردند که تشکیلات خودگردان فلسطین در شرایط فعلی نمی‌تواند نوار غزه را کنترل کند.

برت مک گورک همچنین از طرف اسرائیلی خواست تا درباره اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه تل آویو کنترل امنیتی نوار غزه را در دست خواهد گرفت، توضیح دهد و توضیح داده شد که این امر مشابه سیطره امنیتی اسرائیل بر کرانه باختری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها