کد خبر: 694208
تاریخ انتشار :

یمن: همه کشتی‌های اسرائیلی اهداف مشروع نظامی هستند

صد آنلاین | وزیر دولت نجات ملی یمن اعلام کرد ما درباره همه کشتی‌های اسرائیلی که از دریای سرخ عبور می‌کنند، اطلاعات در اختیار داریم و اهداف مشروع ما هستند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش صد آنلاین ، ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن درباره تحولات مربوط به توقیف کشتی صهیونیستی در دریای سرخ به دست رزمندگان یمنی گفت: ما درباره همه کشتی‌های اسرائیلی که از دریای سرخ عبور می‌کنند، اطلاعات در اختیار داریم.

وی افزود: ما به خاطر دفاع از همه امت عربی و اسلامی وارد مقابله راهبردی با دشمن صهیونیستی شده ایم.

 

الشامی تصریح کرد: همه کشتی‌های اسرائیلی اهداف مشروع نظامی برای ما خواهند بود. ما با دشمنی جنایتکار مواجه هستیم و هر کسی که کشتار و نسل کشی در غزه را مشاهده می‌کند، نمی‌تواند بیطرف باشد. ما با دشمنی جنایتکار مواجه هستیم و هر آنچه را به این دشمن تعلق دارد، هدف قرار خواهیم داد.

این مقام ارشد یمنی خاطرنشان کرد: ما کادر رهبری داریم که همه راهبرد‌ها را بررسی و زمان مناسب را برای اجرای این راهبرد‌ها انتخاب می‌کند. اگر می‌توانستیم همه کشتی‌های اسرائیلی را یکباره توقیف کنیم، این کار را انجام می‌دادیم و امیدواریم بتوانیم چنین کاری را انجام دهیم. 

الشامی همچنین گفت: اگر برخی کشور‌ها که در تجاوز به یمن مشارکت داشتند، از غزه حمایت می‌کردند، از آن‌ها قدردانی می‌کردیم. اگر عربستان یا امارات موضع شرافتمندانه در قبال تجاوز به غزه اتخاذ می‌کردند، ما به احترام آن‌ها می‌ایستادیم، ولی متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاد.

عصر دیروز (یک شنبه) رسانه های خبری از توقیف یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ گزارش دادند و ساعتی بعد از خبر اولیه، سرتیب یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تأکید کرد که در راستای اجرای دستورات رهبر این کشور و مسئولیت اخلاقی و دینی در قبال ملت فلسطین، نیروی دریایی یمن، عملیات نظامی را در دریای سرخ انجام داده است که در جریان آن، نیرو‌های یمن موفق شدند یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» را تحت کنترل خود درآورند و آن را به ساحل هدایت کنند.

مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: انجام عملیات از یمن ضد شهرک ایلات در اسرائیل، تکمیل کننده تلاش‌های محور مقاومت برای تنگ‌تر کردن حلقه به دور اسرائیل است تا احساس محاصره و نبود مکان امن را برای تل آویو تقویت کند. بر اساس اذعان این مؤسسه، تهدید محور مقاومت ضد تل آویو، از طریق حمله به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و در پی آن مسدود شدن مسیر جنوبی به روی رژیم صهیونیستی، تشدید خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها