کد خبر: 694913
تاریخ انتشار :

سازمان ملل: در صورت تمدید آتش‌بس در نوار غزه کمک‌های بیشتری می‌توان ارسال کرد

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که در صورت تمدید آتش‌بس در نوار غزه کمک‌های بیشتری می‌توان ارسال کرد.

سازمان ملل: در صورت تمدید آتش‌بس در نوار غزه کمک‌های بیشتری می‌توان ارسال کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد که از 248 کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه که از زمان اجرایی شدن آتش‌بس بین اسرائیل و حماس وارد نوار غزه شده است، 61 کامیون حامل تجهیزات پزشکی، غذا و آب دیروز شنبه محموله‌های خود را در شمال غزه تخلیه کردند.

در بیانیه دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد آمده است که 11 آمبولانس، سه اتوبوس و یک تخت پزشکی به طور ویژه برای تخلیه بیماران به بیمارستان «الشفاء» در شمال غزه تحویل داده شد که در روزهای اخیر شاهد درگیری شدیدی بود.

در این بیانیه تاکید شده است که هرچه آتش‌بس طولانی باشد، آژانس‌های امداد بشردوستانه قادر خواهند بود کمک های بیشتری به غزه ارسال کنند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه مذکور از جمعیت هلال احمر فلسطین و مصر قدردانی کرد.

سازمان ملل روز جمعه از تخلیه 137 کامیون حامل مواد غذایی، آب و دارو در نوار غزه خبر داده بود.

از روز شنبه (15 مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات «طوفان الاقصی» را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی 1948 نفوذ کند. این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضد اسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود.

رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات، دیوانه‌وار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد و سرانجام بعد از گذشت نزدیک به 50 روز از جنگ علیه غزه آتش‌بس موقت چهار روزه در غزه برقرار شد. بر اساس آتش‌بس 4 روزه قرار است طی آن هرگونه اقدام نظامی دو طرف در طول ایام آتش‌بس متوقف شود.

همچنین قرار است در مقابل هر اسیر اسرائیلی، 3 اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد شوند، طی 4 روز آتش‌بس موقت 50 اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد.

همچنین قرار است روزانه 200 کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای همه مناطق در نوار غزه ارسال شود.  بر اساس این توافق، روزانه 4 کامیون سوخت و گاز مایع ( برای پخت و پز) به غزه ارسال خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها