کد خبر: 695088
تاریخ انتشار :

اردن: اسرائیل قوانین بین‌المللی را بی‌اعتبار کرده است

وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد که رژیم صهیونیستی خود را فراتر از قانون می‌داند و باعث بی‌اعتبار شدن قوانین بین‌المللی شده است.

اردن: اسرائیل قوانین بین‌المللی را بی‌اعتبار کرده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق از خبرگزاری شهاب، ایمن الصفدی در اجلاس منطقه‌ای سالانه اتحادیه مدیترانه در شهر بارسلون اظهار داشت: این درگیری در خاورمیانه از هفتم اکتبر آغاز نشد، بلکه نتیجه چندین دهه اشغالگری اسرائیل و درد و رنج ملت فلسطین به واسطه این اشغالگری است.

وی گفت: تنها راه برقراری صلح در منطقه، رفتار منصفانه و عادلانه با فلسطینی‌ها است.

الصفدی تاکید کرد: اسرائیل در غزه مرتکب جنایات جنگی و نسل کشی می‌شود و ما خواستار صلح پایدار، همه جانبه و دائمی هستیم و راه رسیدن به آن راه حل "دو دولتی" خواهد بود.

وی افزود: اسرائیل به راه حل دو دولتی اعتقادی ندارد و از رعایت قوانین بین المللی امتناع می‌ورزد و برای دستیابی به صلح باید تحت فشار قرار گیرد؛ چراکه صلح هم به نفع فلسطینی‌ها و هم اسرائیلی‌ها است و جنگی که امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند باید متوقف شود.

وزیر امور خارجه اردن اضافه کرد: [رژیم] اسرائیل خود را دولتی فراتر از قانون می‌داند و همین مسئله باعث شده است قوانین بین‌المللی اعتبار خود را از دست بدهد.

الصفدی گفت: ما خواستار آتش بس دائمی و ورود کمک‌ها به تمام نقاط نوار غزه هستیم.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس بشردوستانه چهار روزه در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه گذشته به وقت محلی آغاز شد و امروز دوشنبه در صورت تمدید نشدن، پایان خواهد یافت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها