کد خبر: 695146
تاریخ انتشار :

رد درخواست ترامپ برای دسترسی به اطلاعات مربوط به حمله به کنگره

یک قاضی آمریکایی درخواست دونالد ترامپ برای مشاهده گزارش‌های تحقیقاتی درباره حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ را رد کرد.

رد درخواست ترامپ برای دسترسی به اطلاعات مربوط به حمله به کنگره
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قاضی تانیا چاتکان از دادگاه واشنگتن، درخواست دونالد ترامپ برای مشاهده و بررسی گزارش های تحقیقاتی کنگره درباره حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 را رد کرد.

براساس این گزارش، رئیس جمهور سابق آمریکا معتقد است این گزارش ها ممکن است با دفاعیه او در پرونده مربوط به دخالت در انتخابات در ارتباط باشد.  

این قاضی اعلام کرد که درخواست دونالد ترامپ برای دسترسی به اطلاعات مربوط به تحقیقات دموکرات های مجلس نمایندگان درخصوص حمله طرفداران رئیس جمهور سابق به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، به اندازه کافی توجیه پذیر نیست.

براساس این گزارش، ترامپ درخواست دسترسی به اطلاعاتی را داده بود که وکلای وی معتقد بودند از داخل پرونده تحقیقات کنگره «مفقود» شده است از جمله رونوشت ها و تصاویر ویدئویی مصاحبه با مقامات اجرایی.

قاضی اظهار کرد دادستان ها در حال حاضر، رونوشت این مصاحبه ها را در اختیار ترامپ قرار داده اند و وکلای ترامپ توضیح ندادند که چگونه فیلم های ویدئویی این گفتگوها می تواند با دفاعیه او در ارتباط باشد.

دونالد ترامپ در پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 گناهکار شناخته نشده است. این پرونده که جک اسمیت بازرس ویژه آن است، یکی از 4 پرونده های کیفری مطرح شده علیه ترامپ است. وی در حال حاضر نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 است.

این در حالی است که روز گذشته جک اسمیت در پی حکم جداگانه ای از سوی دادگاه، اطلاعات جدیدی را درباره حساب کاربری ترامپ در شبکه ایکس منتشر کرد. براساس این حکم، اطلاعاتی مربوط به لوازم الکترونیکی در دسترس ترامپ بین اکتبر 2020 و ژانویه 2021، و نیز محتوای پیام های مستقیم ارسال و دریافت شده از حساب کاربری وی منتشر شد.

در همین حال وکلای ترامپ روز گذشته اعلام کردند که قرار است وی در تاریخ 11 دسامبر برای بار دوم در پرونده کلاهبرداری مالی در دادگاه نیویورک حاضر شود.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021،  نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را در و تاکنون در هیچ یک از این پرونده ها گناهکار شناخته نشده است.  

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند، این در حالی است که براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی‌ها شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها