کد خبر: 695260
تاریخ انتشار :

پنتاگون: ماهواره جاسوسی کره شمالی به مدار زمین رسیده است

سخنگوی پنتاگون اظهار کرد واشنگتن معتقد است ماهواره جاسوسی کره شمالی به نزدیک مدار زمین رسیده است.

پنتاگون: ماهواره جاسوسی کره شمالی به مدار زمین رسیده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری اظهار کرد واشنگتن معتقد است ماهواره جاسوسی کره شمالی به نزدیک مدار زمین رسیده است.

وی بدون ذکر جزئیات بیشتر افزود: ما می دانیم که این ماهواره که تکنولوژی موشک بالستیک دارد، وارد مدار زمین شده است.

رایدر تصریح کرد که هیچ اطلاعاتی درباره اینکه آیا این ماهواره تصاویری از کاخ سفید یا پنتاگون را ثبت کرده باشد، در اختیار ندارد.

روز گذشته کره شمالی ادعا کرد با استفاده از ماهواره جاسوسی جدید خود توانسته به تصاویری از کاخ سفید و برخی از سایت‌های نظامی حساس آمریکا دست پیدا کند.  

وب‌سایت خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از اماکن نظامی و دولتی آمریکا از جمله کاخ سفید و پنتاگون را مورد بررسی قرار داده است.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد تصاویر چهار ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا و یک ناو هواپیمابر انگلیس در تصاویری که از بالای ویرجینیا گرفته شده ثبت شده است.

چند روز پیش نیز کیم جونگ اون رئیس کره شمالی از نخستین تصاویر ثبت شده از «مناطق هدف اصلی»، که توسط ماهواره جاسوسی جدید این کشور گرفته شده است، بازدید کرد.

براساس این گزارش، در تصاویر ثبت شده، تصاویری از شهر سئول پایتخت کره جنوبی و شهرهای دیگر این کشور که پایگاه های نظامی آمریکا در آنجا مستقر است، دیده می شود.

همچنین روز گذشته سفرای کشورهای آمریکا و کره شمالی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در مورد پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ، مشاجره کردند. در این مشاجره هر یک از طرفین کشور مقابل را به انجام اقدامات تدافعی متهم کردند.

پیونگ یانگ سه شنبه گذشته 21 نوامبر نخستین ماهواره جاسوسی و شناسایی خود را از پایگاه فضایی «سوهایی» با موفقیت به مدار زمین پرتاب کرد.کره شمالی این ماهواره جاسوسی را نشان‌دهنده «عصر جدیدی از قدرت فضایی» این کشور توصیف کرده بود.

کره شمالی پیشتر دو تلاش ناموفق برای پرتاب نخستین ماهواره شناسایی خود در ماه های مه و اوت سال جاری داشته است. عملیات پرتاب قبلی این ماهواره شناسایی به مدار زمین در 31 ماه مه سال جاری به علت بروز اختلال در شروع کار موتور سکوی دوم با شکست مواجه شد و بقایای آن به دریا ریخت.

کره شمالی از سال 2006 تاکنون، به دلیل برنامه اتمی و موشک های بالستیک خود، تحت تحریم‌های متعدد سازمان ملل قرار دارد. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک است. این تکنولوژی هفته گذشته برای پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ به مدار زمین بکار گرفته شد و برای آزمایش ده‌ها موشک بالستیک طی 20 ماه گذشته استفاده شده است. آمریکا بارها هشدار داده که پیونگ یانگ آماده انجام هفتمین آزمایش اتمی خود است.

کره شمالی بارها تلاش کرده تا ماهواره های دیدبانی زمین را به فضا پرتاب کند، که به نظر می رسد دو فروند از این ماهواره ها با موفقیت در مدار قرار گرفته و آخرین مورد آن در سال 2016 بوده است.

اما در پی پرتاب این ماهواره از سوی کره شمالی، مقامات کره جنوبی اعلام کردند بخشی از توافق نظامی با پیونگ یانگ را به حالت تعلیق در می آورند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها