کد خبر: 695296
تاریخ انتشار :

مونولوگ| انگیزه های نتانیاهو از پایان ندادن به جنگ در غزه

یک کارشناس فلسطینی به دلایل و انگیزه های نتانیاهو از پیشبرد جنگ در غزه اشاره کرد و افزود نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این واقعیت بیمناک است که پایان عملیات نظامی در غزه با آغاز اعتراضات خیابانی برای سر نکو نی وی در سرزمین های اشغالی همراه شود.

مونولوگ| انگیزه های نتانیاهو از پایان ندادن به جنگ در غزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل مسلمانی»، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در ویدئویی تحلیلی به دلایل امتناع نتانیاهو از پایان دادن به جنگ در غزه و ترس از سرنگونی کابینه ائتلافی در روزهای پس از نبرد می پردازد.

وی در ابتدا ضمن تشریح وضعیت نبرد طوفان الاقصی پس از برقراری آتش بس موقت ابراز داشت: همزمان با برقراری آتش بس و عدم تحقق دستاوردهای از پیش تعیین شده ارتش رژیم صهیونیستی در یورش زمینی به نوار غزه، شمارش معکوس برای عقب نشینی سیاسی اسرائیل از مواضع روزهای نخست نبرد، در حال ظاهر شدن است.

مسلمانی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی در تحقق همه وعده های پیش از آغاز جنگ از جمله اشغال کامل غزه، آزادی اسرای صهیونیست دربند مقاومت و ترور رهبران عالی رتبه حماس و دیگر گروه های فلسطینی ناکام بوده است.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی ضمن تمجید از اهتمام گروه های مقاومت فلسطینی در حفاظت و نگهداری اسرای اسرائیلی گفت: نحوه عملکرد گروه های مقاومت در تعامل با اسرای صهیونیست به ویژه زنان با بازتاب گسترده در سطح رسانه های بین الملل همراه شده که ضربه ای دیگر به حیثیت رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

مسلمانی سپس در با تشریح شکاف های سیاسی در داخل سرزمین های اشغالی به ویژه پس از ضربه سهمگین طوفان الاقصی از کاهش چشمگیر اقبال عمومی به جناح نتانیاهو سخن گفت و افزود: جدیدترین نظرسنجی ها حکایت از مقبولیت 53 درصدی اپوزیسیون در برابر حمایت 27 درصدی از حزب لیکود در سرزمین های اشغالی دارد که نشانه پایان حیات سیاسی نتانیاهو است.

بیشتر بخوانید

مونولوگ|گروه های مقاومت در حال جنگ با ناتو هستند، نه اسرائیل

مونولوگ| اثربخشی کارزارهای تحریم اسرائیل در اروپا و تقلای صهیونیست‌ها برای مقابله با آنها

وی در بخش پایانی صحبت های خود اصرار نتانیاهو برای عدم پایان جنگ را به دلیل ترس از پیامدهای منفی آن دانست، چرا که اتمام جنگ در غزه به معنای آغاز راهپیمایی های میلیونی برای سرنگونی کابینه نتانیاهو در داخل سرزمین های اشغالی خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها