کد خبر: 695304
تاریخ انتشار :

دیدگاه آمریکایی‌ها پیرامون اسرائیل، حماس و وقفه در جنگ

به گزارش مشرق، احسان کیانی، دکترای مطالعات خاورمیانه در کانال تلگرامی خود مطلبی را با عنوان دیدگاه آمریکایی‌ها پیرامون اسرائیل، حماس و وقفه در جنگ که برگرفته از نظرسنجی مؤسسه هریس است منتشر کرد:

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مؤسسه هریس طی نظرسنجی اخیری که ۱۵ و ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳ با جامعه آماری ۲۸۵۱ نفر برگزار نموده، به ارزیابی نگرش جامعه آمریکا به طرفین نبرد اخیر پرداخته است. نتایج این نظرسنجی، ۲۹ آبان ۱۴۰۲ منتشر گردید.

طی این نظرسنجی ۸۴ درصد پاسخ‌دهندگان، عملیات طوفان‌الاقصی را یک «حمله تروریستی» دانسته‌اند ولی ۱۶ درصد، چنین نظری نداشته‌اند.

در عین حال، ۷۲ درصد معتقدند که این عملیات، توجیهی برای حمله به فلسطینیان نیست ولی ۲۸ درصد گمان دارند که قابل توجیه است.

به نظر ۶۸ درصد، دولت بایدن به اندازه کافی از اسرائیل حمایت کرده ولی ۳۲ درصد گمان دارند که کافی نبوده است.

درباره حفظ جان غیرنظامیان فلسطینی نیز ۶۳ درصد عملکرد دولت بایدن را تأیید می‌کنند ولی ۳۷ درصد معتقدند که دولت آمریکا به اندازه کافی در این راستا تلاش نکرده است.

نکته دیگر اینکه ۳۴ درصد معتقد هستند بایدن باید حمایت از اسرائیل را متوقف کند ولی ۶۶ درصد حامی ادامه حمایت از اسرائیل هستند.

درباره توقف نبرد نیز ۵۷ درصد موافق هستند ولی ۴۳ درصد گمان دارند که نباید رخ دهد زیرا «یک پیروزی برای حماس خواهد بود».

هم‌چنین ۴۰ درصد از مذاکره با حماس برای مبادله اسیران حمایت می‌کنند ولی ۶۰ درصد معتقدند که اسرائیل باید از طریق عملیات نظامی، اسیرانش را آزاد کند.

۳۹ درصد با آتش‌بس کامل و پایدار نیز موافق هستند ولی ۶۱ درصد معتقدند که نبرد باید تا «شکست حماس و آزادی اسیران» ادامه یابد.

علاوه بر این، ۷۸ درصد با «تمدید وقفه‌های موقت» نیز موافق‌اند ولی ۲۲ درصد مخالف می‌باشند.

حدود ۳۶ درصد معتقدند که حماس منتخب مردم غزه است ولی ۶۴ درصد آن را «گروهی تروریستی که با زور بر مردم غزه حکومت می‌کند» قلمداد می‌کنند.

درباره راه‌حل مسأله فلسطین

۶۰ درصد راه‌حل دوکشوری

۳۳ درصد کوچ فلسطینیان به کشورهای عربی

۷ درصد پایان حکومت اسرائیل و اعطای فلسطین به فلسطینیان

دیدگاه کاملاً انتقادی اکثریت مردم آمریکا به حماس در عین موافقت با آتش‌بس و مخالفت با جنایات اسرائیل نشان می‌دهد که رویکرد انتقادی آنان نسبت به جنگ، عمدتاً برآمده از مخالفت‌شان با وقوع هرگونه نبرد و ضرورت پیگیری مسیرهای غیرنظامی برای حل بحران است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها