کد خبر: 695902
تاریخ انتشار :

چهل و چهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در دوحه

امیر قطر با اشاره به اینکه چهل و چهارمین دوره نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس امسال در سایه چالش‌های بزرگ منطقه و جهان برگزار می‌گردد اعلام کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توانند نقش‌هایی برای کمک به حل این چالش‌ها ایفا کنند.

چهل و چهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در دوحه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سخنانی درباره نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که امروز سه شنبه در قطر برگزار می‌شود اعلام کرد، این نشست درحالی برگزار می گردد که جهان و منطقه شاهد چالش‌های بزرگی است.

امیر قطر با صدور بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت که به برادران و نمایندگان از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خوش‌آمد می‌گویم. چهل و چهارمین اجلاس سران شورای همکاری در زمانی برگزار می‌گردد که جهان و منطقه ما شاهد چالش‌های بزرگی است.

وی افزود، کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توانند نقش‌هایی را برای کمک به حل این چالش‌ها و کاهش پیامدهای آنها ایفا کنند.

چهل و چهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس امسال در سایه تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه برگزار می‌گردد.

نشست شورای وزیران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه به ریاست «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در دوحه برگزار شد و محور اصلی آن جنگ غزه بود و طرف‌های حاضر درباره وضعیت اراضی فلسطین و موضع کشورهای حوزه خلیج فارس برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی ضد غزه گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید

سرمایه‌گذاری 23.5 میلیارد دلاری امارات و قطر در ترکیه

نتانیاهو: آتش‌بس در غزه به بن بست رسیده است/ دستور بازگشت به موساد از قطر

وزیر خارجه قطر در این زمینه اعلام کرد که این نشست در سایه تجاوزات وحشیانه و جنایات شنیع نیروهای اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه برگزار می‌گردد. قطر تلاش‌های زیادی برای میانجیگری جهت توقف این جنایات فجیع اسرائیلی‌ها انجام داده و این تلاش‌ها منجر به دستیابی به توافق آتش‌بس موقت در غزه و انجام معامله تبادل اسرا شد.

شورای همکاری خلیج فارس در 25 مه 1981 تشکیل شد و شامل عربستان، امارات، قطر، کویت، بحرین و پادشاهی عمان می‌شود. چهل و سومین دور نشست‌های این شورا دسامبر سال گذشته در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها