کد خبر: 696077
تاریخ انتشار :

انتقاد یونیسف از فقر بالای کودکان در آلمان

سازمان حمایت از کودکان یونیسف در گزارشی به فقر بالای کودکان در آلمان انتقاد وارد کرده و خواستار توجه بیشتر مقامات و سیاستمداران به این مسئله شد.

انتقاد یونیسف از فقر بالای کودکان در آلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن در مطلبی نوشت: بیش از یک میلیون کودک در آلمان به طور دائم در فقر زندگی می کنند. گزارشی از سازمان حمایت از کودکان یونیسف اکنون نشان می دهد که این سطح فقر تقریباً برای یک دهه بدون تغییر باقی مانده است.

بیش از یک میلیون کودک در آلمان به طور دائم در فقر زندگی می کنند. بر اساس گزارش تحقیقاتی یونیسف، نسبت کودکان و جوانان فقیر برای یک دهه در این کشور همچنان بالا باقی مانده است. همانطور که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در روز چهارشنبه در برلین اعلام کرد، آلمان در رتبه پایین متوسط ​​کشورهای ثروتمند در این زمینه قرار دارد و از مجموع 39 کشوری که توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) و اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، در جایگاه 25 قرار دارد.

به همین دلیل این سازمان از سیاستمداران و مقامات آلمانی خواسته که به طور موثرتر و پایدارتر روی کودکان و جوانان سرمایه گذاری کنند. اگر فردی کمتر از 60 درصد متوسط ​​درآمد کل جمعیت را داشته باشد در آلمان کم درآمد محسوب می شود.

در اتحادیه اروپا، حدود شش میلیون کودک به طور مستقیم تحت تأثیر فقر درآمدی قرار دارند. بر اساس این گزارش، کودکان دیگری نیز هستند که خانواده‌هایشان توان گرم کردن خانه‌هایشان، تعویض لباس‌های فرسوده یا تهیه غذای کافی را ندارند، چه برسد به اسباب‌بازی.

بر اساس این گزارش، کودکانی که مجبورند به طور دائم یا مکرر در فقر زندگی کنند، اغلب مشکلات رفتاری اجتماعی و عاطفی نشان می دهند. بسیاری از آنها واژگان ضعیف تری داشتند و بیشتر از کودکانی که در ثروت بزرگ شده بودند از افسردگی رنج می بردند.

افزایش فقر کودکان در فرانسه و انگلیس

بر اساس این گزارش تحقیقی، بدترین شرایط تحول در این باره وضعیت در فرانسه و بریتانیا است. در فرانسه، فقر کودکان از سال 2012 تا 2021 ده درصد و در بریتانیا تا 20 درصد افزایش یافته است. در مقابل، لهستان، اسلوونی، لتونی و لیتوانی فقر کودکان را بیش از 30 درصد در طول دوره مطالعه کاهش دادند. نویسندگان گزارش نتیجه می گیرند: سیاستمداران عمدتاً کنترل مؤثر مبارزه با فقر کودکان را در دست دارند.

سباستین سدل مایر از سازمان یونیسف آلمان در این باره گفت: بنابراین نباید در مبارزه با فقر کودکان صرفه جویی کرد . وی افزود: از این رو همراه با بسیاری از سازمان‌های دیگر، از دولت فدرال و همچنین ایالت‌ها و شهرداری‌ها می‌خواهیم تا با وجود بحران بودجه فعلی، برای کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند، اقدامات بیشتری انجام دهند. سدلمایر گفت: علاوه بر حفاظت اولیه موثر از کودکان، حفظ و گسترش زیرساخت‌ها برای کودکان مهم است.

افزایش چشمگیر بیماری‌های روانی در بین دانشجویان و دانش آموزان آلمانی

به نوشته روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان دارای ناتوانی ذهنی یا جسمی از موانع مختلفی برای تحصیل رنج می‌برند. این را گزارشی که مرکز تحقیقات علمی و دانشگاهی آلمان (DZHW) به همراه اتحادیه دانشجویی آلمان (DSW) روز دوشنبه در برلین ارائه کرد نشان می دهد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که بیماری های روانی به ویژه در بین دانش آموزان و دانشجویان در حال افزایش است. دانشگاه ها برای این امر آمادگی لازم را ندارند.

مونیکا جونگ باوئر-گانز، مدیر علمی DZHW بر این عقیده است که بیش از همه، حجم کاری زیاد باعث ایجاد مشکلاتی برای بسیاری از دانشجویان با محدودیت می شود: سه چهارم از افراد مورد بررسی با حجم کار در تحصیل خود مشکل دارند و بیش از نیمی از آنها نیز با مراحل خودآموزی یا تراکم امتحانات مشکل دارند.

ماتیاس انبوهل، رئیس DSW، گفت که این مسئله در درجه اول به دلیل افزایش بیماری های روانی و استرس است. انبوهل گفت: «چهار ترم همه گیری کرونا که سه ترم آن صرفاً تعطیلی همراه با انزوای اجتماعی بود، آثار واضحی بر روی برخی از دانشجویان بر جای گذاشته است. مراکز مشاوره روانی اجتماعی نیز این موضوع را گزارش کردند. امروزه دانشجویان با ترس، تردید، خلق و خوی افسردگی و یا افکار خودکشی بیشتر از قبل درگیر هستند. زمان انتظار برای مشاوره "چند برابر" شده است. انبوهل از دولت های فدرال و ایالتی خواست تا فوراً مشاوره روانی اجتماعی و فراگیری را در دانشگاه ها و اتحادیه های دانشجویی گسترش دهند.

با توجه به وضعیت مالی دشوار به ویژه برای دانشجویان محروم، انبوهل از دولت فدرال خواست تا اصلاحات ساختاری را که مدت‌ها وعده داده بود در مورد وام‌های دانشجویی مورد توجه قرار دهد. به گفته وی اگر تغییر رشته آسان تر شود و وام های دانشجویی نیز فراتر از دوره استاندارد تحصیل پرداخت شود، دانشجویان دارای معلولیت و محدودیت به ویژه از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها