کد خبر: 696660
تاریخ انتشار :

زلنسکی به دنبال یافتن متحد در آمریکای لاتین

رئیس جمهور اوکراین به منظور جذب متحد از آمریکای لاتین برای اولین بار از زمان آغاز جنگ با روسیه به آمریکای جنوبی سفر کرد تا ضمن شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور تازه منتخب آرژانتین بلکه بتواند متحد بیشتری را برای حمایت از کشورش بیابد.

زلنسکی به دنبال یافتن متحد در آمریکای لاتین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ان تی وی" آلمان در گزارشی نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در جریان دیدار خود با روسای جمهور کشورهای آمریکای جنوبی در بوئنوس آیرس، شانس برگزاری نشست اوکراین و آمریکای لاتین را بررسی کرد. رسانه های اوکراینی پس از گفتگوهای زلنسکی با روسای جمهور پاراگوئه، اکوادور و اروگوئه این موضوع را گزارش کردند.

زلنسکی برای مراسم تحلیف خاویر مایلی، رئیس جمهور تازه منتخب آرژانتین به بوئنوس آیرس سفر کرد. از زمان آغاز جنگ روسیه به کشورش، این اولین بار بود که رئیس جمهور اوکراین به آمریکای جنوبی سفر کرد. برخلاف دولت چپ‌گرای قبلی در بوئنوس آیرس، مایلی یکی از حامیان قاطع اوکراین محسوب می‌شود. این دو مقام بلافاصله پس از پیروزی مایلی در انتخابات سه هفته پیش تلفنی صحبت کردند. زلنسکی در آن زمان در پلتفرم X نوشت: من از او به خاطر موضع شفافش تشکر کردم.

در ادامه این گزارش آمده است: زلنسکی با سفر خود به آرژانتین احتمالاً می خواهد حمایت کشورهای به اصطلاح جنوب جهانی را جلب کند. بسیاری از آنها حمایت از موضع سخت کشورهای صنعتی غربی در قبال روسیه را دشوار می دانند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا ، رئیس جمهور برزیل، از حمله روسیه به اوکراین انتقاد کرده است، اما او از بیان اظهارات صریح علیه مسکو خودداری کرده است. اخیراً، او بارها خواستار ابتکار میانجیگری بین‌المللی برای حل و فصل جنگ اوکراین شد، اما هنوز هیچ پیشنهاد مشخصی ارائه نکرده است.

در مراسم تحلیف مایلی، زلنسکی این فرصت را داشت که با چندین رهبر محافظه کار منطقه که از اوکراین نیز حمایت می کنند، ملاقات کند. از جمله لاکال پو، رئیس جمهور اروگوئه، پنیا رئیس جمهور پاراگوئه و دانیل نوبوآ، رئیس جمهور اکوادور. در همه بحث ها، فرمول به اصطلاح صلح از کی یف برای پایان دادن به جنگ روسیه علیه اوکراین در درجه اول مورد بحث قرار گرفت. این طرح از جمله خواستار خروج فوری تمامی نیروهای روسیه از تمامی سرزمین های تحت کنترل مسکو از جمله کریمه است. طرح صلح اوکراین همچنین شامل رسیدگی به مسئولیت حقوقی سیاستمداران و مقامات نظامی روسیه برای جنگ است.

زلنسکی در مورد "ایستادن برای آزادی و دموکراسی" نوشت: امیدوارم در مذاکرات بعدی درباره فرمول صلح در سوئیس در ژانویه 2024، تا حد امکان کشورهای آمریکای لاتین را ببینم.

وی تاکید کرد: حمایت و صدای مشترک قوی کشورهای آمریکای لاتین که در کنار مردم اوکراین در مبارزه برای آزادی و دموکراسی ایستاده اند برای ما بسیار مهم است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها