کد خبر: 697969
تاریخ انتشار :

سازمان ملل: در غزه جای امن وجود ندارد

مدیر بخش غزه آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل توماس وایت امروز شنبه در واکنش به دستور خروج اخیر رژیم صهیونیستی به ساکنان مرکز غزه گفت آن‌ها جای امنی برای رفتن ندارند.

سازمان ملل: در غزه جای امن وجود ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، به گفته آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی، جدیدترین دستور خروج اسرائیل به غیرنظامیان در مرکز غزه، «آن‌ها را مجبور می‌کند به جاهایی نقل مکان کنند که تحت حملات هوایی مداوم قرار دارد».

ارتش اسرائیل در دستور خروجی که جمعه صادر کرد، خطاب به ساکنان اردوگاه آوارگان البریج و مناطق اطراف آن مدعی شد «بخاطر امنیت خود» فوراً آنجا را ترک کنند و به سمت شهر دیر البلح در بخش جنوبی‌تر بروند.

مدیر غزه آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) توماس وایت در واکنش به این دستور در شبکه‌های اجتماعی نوشت مردم در غزه آدم هستند نه مهره‌های روی صفحه شطرنج و بسیاری از آن‌ها تا حالا چند بار آواره شده‌اند.

به گفته سازمان ملل، حدود یک میلیون و نهصد هزار نفر از جمعیت (نزدیک به دو میلیون و سیصد هزار نفری) غزه بر اثر جنگ آواره شده‌اند. طبق گزارش‌ها، هزاران فلسطینی روز جمعه در پی دستور اسرائیل مجبور شدند از مرکز نوار غزه به سمت جنوب بگریزند.

در حالی که آنروا می‌گوید دستور جدید رژیم صهیونیستی بیش از ۱۵۰ هزار نفر از فلسطینیان غزه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، این مقام سازمان ملل تاکید کرد «هیچ جا (در غزه) امن نیست و جایی برای رفتن وجود ندارد».

تخریب کلیسای غزه در حمله اکتبر صهیونیست‌ها؛ محل اسکان حدود هزار زن و کودک با دستکم ۴۰ شهید

حمله نوامبر ارتش اسرائیل به مدرسه الفاخوره محل اسکان ده‌ها فلسطینی؛ در این حمله ۲۰۰ نفر به شهادت رسیدند

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها