کد خبر: 698474
تاریخ انتشار :

تبادل نظر امیر عبداللهیان با نخست وزیر ارمنستان

وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه با نخست وزیر ارمنستان دیدار و در خصوص مهم‌ترین مباحث دوجانبه و تحولات منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

تبادل نظر امیر عبداللهیان با نخست وزیر ارمنستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود با مقامات ارمنستان با "نیکول پاشینیان"، نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مهم‌ترین موضوعات در خصوص روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه قفقاز جنوبی تبادل نظر شد.

پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان با آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک رایزنی کرده بود.

امیرعبداللهیان امروز رأس یک هیئت سیاسی و پارلمانی، به منظور دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری ارمنستان وارد فرودگاه ایروان شد.

در در مراسم استقبال از وزیر خارجه کشورمان، "واهان کوستانیان"، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان ، هایک داربینیان ، مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه ارمنستان و جمعی دیگر از مقامات ارمنستان حضور داشتند. 

قرار است در این سفر، راه‌های گسترش مناسبات فیمابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین در خصوص مسائل مهم منطقه  قفقاز جنوبی در چارچوب سازوکار 3+3 رایزنی صورت پذیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته، در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه در  خصوص تحولات‌ قفقاز و ایجاد صلح بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان  با بهره گیری از ظرفیت کشورهای منطقه رایزنی کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها