کد خبر: 698759
تاریخ انتشار :

دستگیری ۱۶۹ داعشی در ترکیه!

دستگاه امنیتی ترکیه روز شنبه ده‌ها تروریست مظنون به همکاری با داعش را در استان‌های مختلف این کشور دستگیر کرد.

دستگیری ۱۶۹ داعشی در ترکیه!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رویترز، مقام‌های ارشد ترکیه روز شنبه از دستگیری ‌ده‌ها نفر از تروریست‌های مرتبط با داعش در استان‌های مختلف این کشور خبر دادند.

«علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه در شبکه اجتماعی«ایکس» اعلام کرد که مقامات ترکیه ۱۸۹ نفر مظنون به ارتباط با گروه تروریستی داعش در ۳۷ استان این کشور بازداشت کردند.

پس ازعملیات اخیر تروریستی نزدیک ساختمان‌های دولتی در شهر «آنکارا» در پایتخت ترکیه، عملیات امنیتی علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی افزایش یافته است.

ترکیه در سال ۲۰۱۳ یکی از اولین کشورهایی بود که داعش را یک  گروه تروریستی اعلام کرد. این کشور از آن زمان تاکنون چندین بار توسط این گروه تروریستی مورد حمله قرار گرفته و بیش از ۳۰۰ نفر در دستکم ۱۰ بمب‌گذاری انتحاری و چهار حمله مسلحانه کشته و صدها نفر زخمی شدند.

در سوم خرداد نیز منابع امنیتی ترکیه از بازداشت ۱۲ تروریست داعشی از جمله سه سرکرده این گروهک در استان‌های استانبول، قونیه و آنتالیا، خبر دادند. این افراد نام خود را گروه «التقوی» نهاده و دستورات لازم را از سران باقی مانده داعش در سوریه می‌گرفتند و اقدام به جمع‌آوری پول و جذب افراد برای داعش می‌کردند.

مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)

نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون بارها از کشف و خنثی‌سازی عملیات‌های داعش به خصوص در «استانبول» خبر داده‌اند، شهری که طی سال‌های گذشته چندین بار شاهد عملیات‌های تروریستی بود که آخرین آن در ۲۲ آبان سال گذشته در خیابان استقلال در منطقه «بی‌اوغلو» رخ داد و دست کم شش کشته و ۸۱ زخمی بر جای گذاشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها