کد خبر: 698895
تاریخ انتشار :

روایت اسپورت نیک از کمبود نیروهای اطلاعاتی در کشورهای غربی

اسپورت نیک با ارایه گزارش اعلام کرد که سیاست‌های جدید کشورهای غربی مثل انگلیس برای استخدام نیروهای اطلاعاتی ناشی از کمبود ماموران فعال و جوان در این حوزه است.

روایت اسپورت نیک از کمبود نیروهای اطلاعاتی در کشورهای غربی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، تعداد درخواست‌ها برای سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی در کشورهای غربی در حال افزایش است زیرا بسیاری از افسران جاسوسی این کشورها رو به کهولت گذاشته‌اند.

آژانس ضد جاسوسی و امنیتی داخلی انگلیس (MI۵) در حال آزمایش رویکرد نوینی برای استخدام نیروهای جدید خود است و تلاش می‌کند آنها را انسان‌های عادی جلوه دهد.

آخرین برنامه استخدام سرویس اطلاعاتی انگلیس با هدف ابهام زدایی از فعالیت‌های این سرویس و عادی سازی جایگاه ماموران آن است. کن مک‌کالوم رئیس این آژانس گفته است که این مسئله موجب باز شدن فضای این سرویس و اضافه شدن افراد بیشتری به آن می‌شود.

کمپین رسانه‌های اجتماعی آژانس ضد جاسوسی و امنیتی داخلی انگلیس به استخدام‌ شوندگان احتمالی اطمینان می‌دهد که کارمندانش از تمام قشرهای جامعه از جمله ورزشکاران المپیکی تا نیروهای نظامی هستند و اعتقاد بر این است که چنین روشی برای مبارزه با افراد شرور بهترین راه است.

تلاش سرویس اطلاعات داخلی انگلیس دور شدن از تاکتیک‌های دهه‌های گذشته است که در آن تنها فرآیند جذب ماموران از مدارس نظامی و ارتش صورت می‌گرفت.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، این اقدامات و فرآیندها در حالی از سوی سرویس‌های اطلاعات غرب ادعا می‌شود که به نظر می‌رسد کمبود نیروهای فعال در این سرویس‌ها باعث ایجاد چنین رویکردی شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها