کد خبر: 700261
تاریخ انتشار :

سناتور آمریکایی: افغانستان قابل اصلاح نیست

در پی ابراز تمایل رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای ارتباط با مخالفان مسلح طالبان، نماینده کنگره آمریکا اظهار داشت افغانستان تحت حاکمیت طالبان یک زخم باز و غیرقابل ترمیم است.

سناتور آمریکایی: افغانستان قابل اصلاح نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «برایان مست» نماینده کنگره آمریکا اظهار داشت افغانستان تحت کنترل طالبان یک زخم باز و کشوری غیر قابل اصلاح است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان افزود: راه مصالحه وجود ندارد، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که رابطه آمریکا و افغانستان نمی‌تواند ادامه پیدا کند و این به دلیل شیوه‌ نادرست خروج از افغانستان بود.

مست با تأکید بر اینکه به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان به‌زودی رخ نخواهد داد، ادامه داد: طالبان قدرتمندتر شده و اقدامات آن بر خلاف چیزی است که آمریکا برایش جنگیده است.

این در حالی است که «مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش‌تر در یک گفتگوی تلویزیونی تأکید کرده بود می‌خواهد با سران «اتحاد شمال» از جمله احمد مسعود رهبر جبهه پنجشیر گفتگو کند.

این اظهارات استقبال «علی میثم نظری» مسئول روابط خارجی جبهه پنجشیر را به همراه داشت که در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما مشتاقیم روابط خود را با دوستان افغانستان در جامعه جهانی، به ویژه آمریکا تقویت کنیم».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها