کد خبر: 700431
تاریخ انتشار :

تظاهرات در تل آویو؛ معترضان خواستار استعفای نتانیاهو شدند

هزاران نفر در تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی با حضور در خیابان‌ها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی شدند.

تظاهرات در تل آویو؛ معترضان خواستار استعفای نتانیاهو شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مشرق، ۱۰۰ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و ارتش صهیونیستی همچنان ناتوان از تحقق وعده خود برای آزادی اسرای خود نزد حماس است، موضوعی که خشم ساکنان تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی را برانگیخته است.

در این راستا هزاران اسرائیلی امروز (۲۴ دی) دست به تظاهرات زدند. آن‌ها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «آن‌ها را همین حالا به خانه برگردانید».

تظاهرات در تل آویو؛ معترضان خواستار استعفای نتانیاهو شدند

معترضان همچنین از بنیامین نتانیاهو خواستند تا از سمت خود کناره‌گیری کند. تظاهرات کنندگان شب گذشته نیز به خیابان‌ها آمده و خواستار آزادی اسرای اسرائیلی شده بودند که به درگیری با نیروهای پلیس و ضرب و شتم معترضان منجر شد. تایمز اسرائیل تعداد آن‌ها را ۱۲۰ هزار نفر اعلام کرده است.

تظاهرات در تل آویو؛ معترضان خواستار استعفای نتانیاهو شدند

تظاهرات امروز پس از آن رخ می‌دهد که گروه «کتائب عزالدین القسام»، شاخه نظامی حماس شامگاه شنبه، ویدئوی جدیدی درباره سرنوشت چهار نظامی اسیر اسرائیلی قدیمی در نوار غزه منتشر و به صهیونیست‌ها درباره وضعیت آنها هشدار داد.

حماس در ویدئوی جدید که با عنوان «وقت رو به اتمام است»، تصاویری از چهار اسیر اسرائیلی که در سال ۲۰۱۴ در نوار غزه به اسارت گرفته شدند، منتشر و اعلام کرد «متاسفانه ارتباط به تیم حفاظت این چهار اسیر قدیمی رژیم صهیونیستی قطع شده است و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست».

القسام در ادامه ویدئویی که دیشب منتشر شد، خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کرد: «در سال ۲۰۱۴ نیز دولت [نخست وزیر بنیامین] نتانیاهو از فرزندان شما غافل شد و آنها را باز نگرداند».

نیروهای حماس در روز هفت اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) در عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته و با خود به داخل غزه بردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها