کد خبر: 700504
تاریخ انتشار :

فریاد آزادی فلسطین در سالگرد پیروزی انقلاب تونس

تونسی ها در سالگرد پیروزی انقلاب شان شعار « آزادی فلسطین » و « آزادی زندانیان سیاسی» سر دادند.

فریاد آزادی فلسطین در سالگرد پیروزی انقلاب تونس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تونسی‌ها در سیزدهمین سالگرد پیروزی انقلاب شان که به سرنگونی رژیم «زین العابدین بن علی» منجر شد، فریاد زدند «ملت خواهان آزادی فلسطین است»، « آزادی آزادی .. دستورالعمل نه» ، «با خون شهداء میثاق بستیم»

شرکت کنندگان در این تظاهرات با فریاد « زندانی سیاسی آزاد باید گردد»  خواستار آزادی زندانیانی  شدند که به  اتهام توطئه علیه امنیت کشور در زندان بسر می‌برند.

نظام حاکم بر تونس شماری از فعالان سیاسی را به اتهام توطئه علیه امنیت کشور زندانی کرده که از جمله آنان می‌توان به « راشد الغنوشی» رهبر حزب اسلامگرای النهضه و چند تن از رهبران این حزب اشاره کرد. این حزب بارها چنین اتهامی را رد کرده است.

به نوشته روزنامه القدس العربی، این تظاهرات در پایتخت تونس به دعوت جبهه نجات ملی ( متشکل از 5 حزب مخالف «قیس سعید» رئیس جمهور ) کمیته هماهنگی احزاب دموکراتیک و سایر احزاب و تشکلات تونس برگزار شده است.

بیشتر بخوانید

استقبال حزب النهضه تونس از شکایت علیه رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه

در آستانه برگزاری تظاهرات مزبور حزب اسلامگرای النهضه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سیزدهمین سالگرد انقلاب تونس درحالی برگزار می‌شود که شاهد حملات وحشیانه نظامیان صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه هستیم. در جریان این حملات به صورت هدفمند هزاران زن ، کودک و افراد سالخورده به شهادت رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: جنایاتی که نظامیان صهیونیستی در نوار غزه انجام داده از جرایمی که  نازیسم در جنگ جهانی دوم مرتکب شده فراتر رفته است.

النهضه با حمایت از مقاومت فلسطین از تمام آزادگان جهان خواست به یاری عدالت و آزادی بشتابند و با برگزاری تظاهرات جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و با قربانیانی اقدامات تروریستی این رژیم همدردی کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها