کد خبر: 700767
تاریخ انتشار :

لغو مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان در نیو هم پش ایر

مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان در ایالت نیو هم پش ایر پس از رد دعوت به برگزاری آن از سوی دونالد ترامپ و نیکی هیلی، لغو شد.

لغو مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان در نیو هم پش ایر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری ای‌بی‌سی و تلویزیون دبلیو ام یو آر، از لغو مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان در ایالت نیوهمپشایر به دلیل رد دعوت به برگزاری آن از سوی دونالد ترامپ و نیکی هیلی خبر داد.

شبکه ای بی سی و این تلویزیون که قرار بود میزبان یکی از دو مناظره برنامه ریزی شده در نیوهمپشایر باشند، خبر داد هیلی و ترامپ دعوت ما برای برگزاری این مناظره در روز پنج شنبه 18 ژانویه را نپذیرفتند.

نیکی هیلی در بیانیه ای اعلام کرد جمهوری خواهان 5 کارزار انتخاباتی بزرگ داشتند اما متاسفانه ترامپ در هیچ کدام شرکت نکرد. من در مناظره بعدی با ترامپ یا بایدن شرکت خواهم کرد.

براساس این گزارش، مناظره بعدی نیز که قرار است روز یک شنبه 21 ژانویه در کالج نیوانگلند به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان برگزار شود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پس از اعلام این خبر، ران دیسانتیس که در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در آیووا رتبه دوم را بدست آورده بود، با حمله به هیلی او را به ترسیدن از شرکت در مناظره متهم و اظهار کرد اگر رقبایش از حضور در این مناظره خودداری کنند، دو سکوی خالی در این مناظره خواهیم داشت.

دونالد ترامپ که در مناظره های قبلی جمهوری خواهان نیز شرکت نکرده بود، به نظر نمی رسد که نظر و دیدگاه خود را تغییر داده و قصد شرکت در این مناظره ها را داشته باشد. وی همواره اعلام کرده که به دلیل پیشتازی خود در نظرسنجی ها و محبوبیت بالا در بین جمهوری خواهان نیازی نمی بیند که در مناظره ها شرکت کند.

استیون چانگ سخنگوی کارزار ترامپ در پاسخی روشن به اینکه آیا ترامپ در این مناظره شرکت می کند، گفت: «مگر مناظره ای برگزار می شود؟»

این در حالی است که دو روز پیش دونالد ترامپ اولین رقابت درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا برای انتخابات 2024 را به سود خود به پایان رساند و در این میدان مهم انتخاباتی پیروز شد.

پس از برگزاری انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در ایالت آیووا، جمهوری خواهان در تاریخ 23 ژانویه در نیوهمپشایر به پای صندوق های رای خواهند رفت. تازه‌ترین نظرسنجی های انجام شده در این ایالت حاکی از آن است که ترامپ در این ایالت با اختلاف اندکی از نیکی هیلی پیشی دارد و پس از آنها دیسانتیس در رده سوم قرار دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی ها هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها