کد خبر: 700895
تاریخ انتشار :

موسوی: انتظار داریم دولت پاکستان به تعهدات بین‌المللی و دو جانبه خود در مبارزه با تروریسم عمل نماید

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه با احضار کاردار کشور پاکستان گفت: انتظار داریم دولت پاکستان به تعهدات بین المللی و دو جانبه خود در خصوص مبارزه با تروریسم عمل نماید.

موسوی: انتظار داریم دولت پاکستان به تعهدات بین‌المللی و دو جانبه خود در مبارزه با تروریسم عمل نماید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، کاردار سفارت پاکستان در تهران، امروز توسط سید رسول موسوی، مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه در اعتراض به تجاوز مرزی این کشور احضار شد. 

مدیرکل آسیای جنوبی با محکوم کردن اقدام نظامی انجام شده علیه مناطق مسکونی مرزی که منجر به کشته شدن 6 کودک، 2 زن و یک مرد پاکستانی مرز نشین شد، اظهار داشت: آنچه در عملیات ضدتروریستی قرارگاه مرزی استان سیستان و بلوچستان انجام شد، دقیقا علیه تروریست‌های مسلحی بود که آماده عبور از مرز جهت اقدامات جنایتکارانه خود علیه شهروندان بودند.

مدیرکل آسیای جنوبی با اشاره به سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران و رابطه خوب دو کشور تاکید کرد: انتظار داریم دولت پاکستان به تعهدات بین المللی و دو جانبه خود در خصوص مبارزه با تروریسم عمل نماید.

کاردار پاکستان اظهار داشت، مطالب مطروحه را به وزارت خارجه پاکستان منتقل خواهد کرد.

بامداد امروز پنجشنبه حملاتی از سوی پاکستان  به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت.

علیرضا مرحمتی معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساعت 4:30 ‌صبح امروز پنجشنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص حملات بامداد امروز به یک روستای مرزی در اطراف سراوان، اعلام کرد: امروز صبح پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی هماهنگ و به طور خاص هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریستی در استان سیستان-بلوچستان ایران انجام داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: پاکستان کاملاً به حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد. تنها هدف از حملات امروز، پیگیری امنیت و منافع ملی پاکستان بود که مهم است و نمی‌تواند به خطر بیفتد.

وزارت خارجه پاکستان علاوه بر این گفت: ایران یک کشور برادر است و مردم پاکستان احترام و محبت زیادی به مردم ایران دارند. ما همواره بر گفتگو و همکاری در مقابله با چالش‌های رایج از جمله تهدید تروریسم تأکید کرده‌ایم و برای یافتن راه حل‌های مشترک در مقابله با تروریسم همچنان ادامه خواهیم داد.

در ادامه ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انجام شده توسط پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: به منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امور خارجه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها